رضا حسینی روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی افزود: مالیات کلیدی ترین تکیه گاه توسعه در دنیای امروز است و باید همه بخش اقتصادی در راستای پرداخت مالیات اهتمام ویژه داشته باشیم.
وی اضافه کرد: حل مشکلات نظام مالیاتی و اهتمام ویژه بخش های اقتصادی از جمله عوامل بهبود شرایط در این بخش مهم اقتصادی است.
وی بیان کرد: مالیات قانونی باید پرداخت شود و دست اندرکاران این بخش باید ضمن ادای وظیفه در راستای دریافت حقوق دولتی، زمینه پرداخت با رضایت توسط مودیان را فراهم کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در سال های اخیر اقدامات خوبی در راستای دریافت مالیات انجام شده که امیدواریم با فعالیت مدیریت جدید، این اقدامات تسریع یابد.
معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور هم در این آیین با اشاره به اینکه بیش از 23 درصد بخش های اقتصادی در آذربایجان غربی از مالیات معاف است، گفت: در حال حاضر 68 درصد تولید ناخالص این استان مربوط به بخش خدمات، 23 درصد بخش کشاورزی، هشت درصد بخش صنعت و 0.6 (شش دهم) درصد مربوط به بخش معدن بوده که بخش کشاورزی و قسمتی از صنعت معاف از مالیات است.
نادر جنتی افزود: سهم مالیات از تولید ناخالص داخلی آذربایجان غربی 2.5 درصد بوده که کمتر از متوسط کشوری است که امیدواریم بهبود یابد.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی یکی از استان های با کمترین دغدغه در حوزه وصول مالیات است، اضافه کرد: در سال های اخیر کمترین کیفرخواست مالیاتی از این استان دریافت شده است.
به گزارش ایرنا، در این آیین با قدردانی از خدمات یعقوب مزرعه لی مدیرکل سابق، حسن کوماسی به عنوان مدیرکل جدید امور مالیاتی آذربایجان غربی منصوب و معرفی شد.
مزرعه لی نیز به عضویت شورای عالی مالیاتی کشور منصوب شده است.
2093/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.