رسول صیامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهمیه کمک و مشارکت این شهرستان در بازسازی عتبات عالیات عراق در سال جاری از سوی ستاد مرکزی در آذربایجان غربی یک میلیارد و 100 میلیون ریال اعلام شده بوده که با مشاکت خیران و مردم مومن و خداجوی نقده 80 درصد بالاتر از این میزان محقق شد.
وی ادامه داد: همچنین یک میلیارد و 650 میلیون ریال در سال 1396 توسط مردم شهرستان نقده برای بازسازی حرم های مطهر کربلا، نجف، سامرا، کاظمین و سوریه جمع آوری شد.
وی بیان کرد: با این رقم شهرستان نقده رتبه برتر استانی در بین شهرستان آذربایجان غربی در امر جذب مشارکت مردمی را کسب کرد.
مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات نقده با تاکید بر اینکه مردم این شهرستان به خوبی علاقه مندی خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نشان دادند، اضافه کرد: علاوه بر شهروندان دستگاه های اداری، فرماندار و امام جمعه نقده نیز در این امر معنوی مشارکت می کنند و همراهی خوبی دارند.
صیامی گفت: حدود 250 نفر در شهرستان نقده به صورت داوطلبانه در امر جمع آوری کمک های مردمی به این ستاد فعالیت می کنند.
وی با اشاره به اینکه نخستین جشنواره محبت شهرستان کشور در نقده برگزار شد، گفت: این شهرستان متعهد شد تا به یاد 700 شهید شهرستان در تهییه 700 خشت طلای گنبد امام حسین (ع) یا بازسازی 700 مترمربع از صحن حضرت زهرا (س) را با 20 میلیارد ریال اعتبار در طول یکسال مشکارکت کند.
به گزارش ایرنا، شماره حساب 12224215720501 بانک انصار پذیرای کمک های مردی به ستاد بازسازی عتبات عالیات بوده و همچنین شماره حساب 12224215720503 بانک انصار پذیرای کمک های مردمی به ستاد اربعین است.
شهرستان 127 هزار نفری نقده یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی بوده و در فاصله حدود 80 کیلومتری جنوب ‌شرق ارومیه واقع ‌است.
ستاد عتبات عالیات آذربایجان غربی سال گذشته در امر کمک رسانی برای بازسازی عتبات عالیات رتبه 10 کشوری را به خود اختصاص داد؛ این ستاد در 14 شهر استان دارای نمایندگی است.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.