منصور صداقت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح به مدت 20 روز از امروز تا 15 فروردین سال آینده در ورودی شهر و پایگاه های بین شهری اجرا می شود.
وی اضافه کرد: امسال یک پایگاه راهنمای مسافران نوروزی در داخل شهر و 2 پایگاه امداد و نجات نیز در محورهای «کله گاوی» و «سه راهی دارلک» مستقر شده اند.
صداقت با بیان اینکه 2 دستگاه آمبولانس ویژه عملیات امداد و نجات نیز در پایگاه های جاده ای این شهرستان مستقر و خدمات مورد نیاز را در مواقع لزوم به گردشگران در حوادث جاده ای و سایر موارد ارایه خواهند داد، افزود: در این مدت چهار نفر به صورت شیفتی و آماده باش در طول 24 ساعت در هر پایگاه حضور خواهند داشت.
وی یادآور شد: ارایه خدمات کمک های اولیه، جستجو و نجات، انتقال مصدومان به مراکز درمانی، رهاسازی مصدومان و اسکان اضطراری از جمله وظایف نیروهای هلال احمر در اجرای این طرح است.
صداقت گفت: شماره تلفن 112 نیز در تمام ساعات شبانه روز و ایام تعطیل آماده پاسخگویی به سووالات و درخواست های عموم مردم است.
به گزارش ایرنا، طرح امداد و نجات نوروزی سال 98 به صورت ملی و با همکاری نهادهایی همچون پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی (راهور ناجا)، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور و سازمان راهداری کشور انجام می شود.
هلال احمر مهاباد به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و عضوی از نهضت بین المللی «صلیب سرخ و هلال احمر» همواره در همه حوزه های بهداشت، درمان، توانبخشی، داوطلبان، امور جوانان، امداد و نجات در حوادث طبیعی و غیر طبیعی و غیره پیشتاز بوده است.
9903/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.