مدیرعامل سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 2 هزار بروشور مرتبط با موضوع خطرات چهارشنبه سوری و هشدارهای ایمنی توسط پرسنل سازمان آتش نشانی در مسیرهای ورودی و خروجی و داخل شهر توزیع کرده است.
رحمان احمدی ادامه داد: در این مدت آموزش به یکهزار نفر از دانش آموزان در قالب تشکیل 30 کلاس در مدارس سطح شهر نیز برگزار شده و آنان را از خطرات احتمالی استفاده از مواد محترقه و آتش زای خطرناک در این روز آشنا شدند.
وی اضافه کرد: سه ایستگاه آتش نشانی نیز در روز سه شنبه هفته جاری (28 اسفند) که مراسم چهارشنبه سوری برگزار می شود، از صبح تا ساعت پایانی شب به حالت آماده باش در می آیند.
احمدی اظهار داشت: شهروندان در صورت بروز هرگونه آتش سوزی و حادثه دیگر ضمن حفظ خونسردی با شماره تلفن 125 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد را مطلع کنند.
مدیر عامل سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد در پایان از مردم خواست تا در عصر روز سه شنبه هفته جاری از بیرون گذاشتن خودروی خود در کوچه ها و خیابان ها امتناع کنند و به آنان هشدار داد تا در مراسم چهارشنبه سوری مراقب فرزندان خود باشند و تحت هیچ شرایطی اجازه نگهداری مواد محترقه خطرناک و به ویژه دست ساز در منزل و محیط گرم را ندهند.
وی ابراز امیدواری کرد با فرهنگ‌سازی و اقدامات پیشگیرانه انجام شده هیچ خانواده ای با کامی تلخ از چهارشنبه سوری امسال وارد سال جدید و تعطیلات نوروزی نشود.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 15 نفر از شهروندان مهاباد در روز چهارشنبه سوری دچار سوختگی، جراحت و آسیب های ناشی از استفاده مواد محترقه و آتش زا شدند که در مقایسه با سال قبل 44 درصد کاهش یافته است.
نزدیک شدن به روزهای آخر سال و چهارشنبه سوری، واژه‌هایی مانند ترقه، اکلیل سرنج و نارنجک بیشتر دیده و صداهای مهیب و وحشتناک نیز رفته رفته بیشتر شنیده می شود و متاسفانه سالهای سال است که این موارد رنگ زیبای شب عید را که از کودکی خاطرات شیرینی را در ذهنمان تداعی می کند گرفته و جای آن را با بوی دود و سوختگی عوض کرده است.
مهاباد با 241 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3020/9903/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.