جلیل جباری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اثر چهار طاقی تکاب مربوط به دوره ساسانی، پل فتحعلی‌خان افشار در تکاب، حمام قره‌بلاغ تکاب و قلعه سردار بوکان از جمله آثار تاریخی آذربایجان‌غربی بوده که در فهرست آثار ملی ثبت شد.
وی بیان کرد: همچنین 2 اثر طبیعی آبشار سوله‌دوکل و دریاچه مارمیشو ارومیه در فهرست آثار طبیعی ملی به ثبت رسید که با این اقدام تعداد آثار طبیعی ثبت شده در استان به 6 عنوان رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی ادامه داد: با توجه به ارزشمندی میراث فرهنگی در اشکال و ابعاد مختلف چه به لحاظ مادی و چه معنوی و اهمیت حفاظت و نگهداری از این آثار، شناسایی و ثبت آثار تاریخی در فهرست ملی کشور گام مهمی در جهت حفاظت و بهره‌مندی از این آثار است.
جباری اظهار کرد: ثبت آثار میراث طبیعی هر کشور در فهرست میراث ملی یا جهانی، علاوه بر شناسایی آن اثر در بعد محلی، منطقه‌ای، ملی و در بعد بین‌المللی و کمک به رشد روزافزون گردشگری فواید قابل توجهی را در بعد ملی دارد.
وی اظهار داشت: با ثبت این آثار حفاظت از آنها همگانی می شود و هر گونه تخریب یا تجاوز به عرصه و حریم آثار یاد شده برخورد قانونی را در پی دارد و طبق قوانین و مقررات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیگرد قانونی خواهد داشت.
به گزارش ایرنا هم اینک تعداد آثار ملی ثبت شده در آذربایجان غربی به بیش از یکهزار و 600 اثر می رسد.
7125/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.