قاسم امینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مقدار بستنی زمستانی در یکی از انبارهای سطح عرضه و توزیع مواد غذایی شهرستان به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال نگهداری می شد.
وی با اشاره به اینکه کارشناسان بهداشت محیط این بستنی ها غیرقابل مصرف تشخیص دادند، اضافه کرد: این محل توسط اکیپ فوریت های بهداشت محیط با حضور مامور اماکن پلمب و فرد متخلف به مراجع تعزیراتی و قضایی معرفی شد.
امینی گفت: طرح سلامت نوروزی با همکاری شبکه بهداشت و درمان و ادارات اتاق اصناف، نظارت بر اماکن عمومی، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، دامپزشکی، استاندارد و ... از 20 اسفند امسال تا 20 فروردین 1398 اجرا می شود.
وی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، کنترل بهداشتی تمامی مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی، نظافت عمومی اماکن و کنترل بهداشتی مراکز و اماکن بین راهی در راستای ارتقا سلامت شهروندان است.
مسوول بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت مهاباد افزود: 18 بازرس در قالب تیم های 2 نفره در اجرای این طرح مشارکت دارند و در طول اجرای تمامی مراکز تهیه و توزیع موادغذایی حساس حداقل یکبار مورد بازدید قرار می گیرند.
وی از شهروندان و مسافرین خواست در صورت مشاهد عرضه مواد غذایی غیربهداشتی از طریق تلفن مستقیم واحد سلامت محیط کار شهرستان مهاباد42442250 و یا با سامانه تلفن رایگان 190 تماس مراتب را اعلام کنند تا کارشناسان مربوطه در کوتاهترین زمان بررسی و نظارت را انجام دهند.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت دارای 6 هزار و 800 واحد صنفی است.
3020/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.