محسن صالحی نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تعداد شهرک های صنعتی افزود: بیش از 980 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور مصوب می باشد که از این تعداد حدود 810 مورد فعال است.
وی اظهار داشت: از این تعداد شهرک و ناحیه صنعتی، 562 شهرک صنعتی، 412 ناحیه صنعتی و 9 منطقه ویژه اقتصادی است.
وی اضافه کرد: 885 هزار نفر در حال فعالیت در این شهرک های و نواحی هستند که رونق تولید و اشتغال و توسعه صنعت کشور را ایجاد کرده اند.
وی با اشاره به چگونگی فعالیت واحدهای تولیدی نیز ادامه داد: بیشتر این واحدها با ظرفیت 50 تا 70 درصد فعالیت می کند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار داشت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و با هدف توسعه چرخه اقتصاد طی امسال یکهزار و 400 واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشته است.
صالحی نیا اعلام کرد: تامین منابع مالی، سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی خط تولید، راه اندازی واحد‌های راکد و فعال کردن طرح‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالا اولویت برنامه های دولت برای حمایت از واحد‌های صنعتی است.
وی ادامه داد: در این راستا و در مرحله نخست حمایت از صنعت 200 هزار میلیارد ریال اعتبار از طریق منابع بانکی، صندوق توسعه ملی و یارانه دولتی به این بخش اختصاص یافته است.
وی گفت: 90 هزار میلیارد ریال از این میزان برای تامین سرمایه در گردش، 70 هزار میلیارد ریال برای اصلاح و نوسازی واحدها و 40 هزار میلیارد ریال برای طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد اختصاص می یابد.
وی بیان کرد: متقاضیان می توانند درخواست های خود را به کارگروه‌های مرتبط استانی تحویل دهند تا در صورت تصویب تسهیلات مورد نیاز در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.
به گزارش ایرنا سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهریور 1384 فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه ‌ای به شمار می رود.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.