به گزارش ایرنا، سرهنگ رضا ظهیریان روز شنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر مهاباد افزود: نقش منحصر به فرد این قشر فعال، پویا و زحمتکش در روشن شدن حقایق، برجسته تر شدن فعالیت ها و تنویر افکار عمومی در راستای ارتقا و تعالی فرهنگ کشور بر همگان آشکار است.
وی شغل خبرنگاری را حرفه ای خطیر و تاثیرگذار در جامعه دانست و بیان کرد: عملکرد خبرنگاران و روزنامه نگاران تاثیر مستقیمی بر فرآیند جامعه دارد.
سرهنگ ظهیریان با بیان اینکه خبرنگاران به عنوان فعالان فرهنگی نقش بی بدیلی در مهندسی افکار عمومی و فرهنگ سازی دارد، اضافه کرد: این قشر گسترش دهنده فرهنگ، عقاید، آداب و رسوم، هنجارها و ارزش های جامعه هستند و مردم را به سوی قانونمداری و نظم اجتماعی فرا می خوانند.
فرمانده انتظامی مهاباد اظهار داشت: نقش رسانه در فرهنگ سازی جامعه برای پیشگیری از وقوع جرایم نیز از دیگر تاثیرات مهم این قشر در جامعه است.
وی یادآور شد: با کمک و حمایت رسانه ها بسیاری از موارد در جامعه فرهنگ سازی می شود و بسیاری از قوانین به بهترین شکل ممکن اجرا می شود.
فرمانده انتظامی مهاباد همچنین با تقدیر از تلاش های ایرنا در انعکاس اخبار این شهرستان افزود: با توجه به گسترش فضاهای مجازی در سال های اخیر ایرنا باید برای تاثیرگذاری بیشتر باید نقش پررنگتری در فضاهای مجازی داشته باشد.
به گزارش ایرنا در این دیدار فرمانده انتظامی مهاباد از بخش های مختلف خبرگزاری ایرنای دفتر مهاباد بازدید کرد و از نزدیک با مراحل تهیه و تدوین خبر در این خبرگزاری آشنا شد.
دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی اواخر دهه 60 شمسی در مهاباد تاسیس شد و هم اکنون شهرستان های مهاباد، میاندوآب، شاهین دژ، بوکان، سردشت، اشنویه و تکاب را زیر پوشش خبری خود دارد.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی محسوب می شود.
9903/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.