مهران یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این کودکان از امروز /25 اسفند/ تا بیست و هشتم ماه جاری می توانند برای معاینه چشم کودکان خود اقدام کنند.
وی ادامه داد: این طرح شامل کودکان سه تا 6 سال ( متولدان نیمه دوم سال ۹۱ تا سال 94 ) با در دست داشتن شناسنامه به پایگاه ویژه این طرح مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: در صورتی که مشکل بینایی در کودکی قبل از 6 سالگی شناسایی و درمان نشود، پس از 12 سالگی امکان درمان کامل آن نخواهد بود که این دلیل اجرای این طرح در شناسایی دقیق، معاینه و پیگیری برای مراحل درمان آن از اهمیت فراوانی برخوردار است.
رییس اداره بهزیستی مهاباد با اشاره به مراجعه بیش از هشت هزار و 800 کودک طی سال گذشته به پایگاه های سنجش بینایی این شهرستان، گفت: 450 کودک مشکوک به اختلال بینایی از این تعداد شناسایی، 408 کودک به مرحله بینایی سنجی و 9 کودک نیز به چشم پزشک ارجاع داده شدند.
رییس اداره بهزیستی مهاباد بیان کرد: سال گذشته برای 71 کودک عینک طبی صادر شد و چهار کودک نیز برای جراحی به چشم پزشک ارجاع داده شدند.
به گزارش ایرنا، آمبلیوپی یا تنبلی چشم یک مشکل بینایی است که حدود 2 تا سه درصد افراد جامعه گرفتار آن هستند و اگر به موقع درمان نشود باعث اثرات جدی بر زندگی آنان می شود.
در این بیماری یک چشم که به آن چشم تنبل یا آمبلیوپ می گویند، باعث می شود دید مرکزی در کودک به خوبی تکامل پیدا نکند؛ درمان نکردن آمبلیوپی موجب می شود کاهش دید تا آخر عمر در فرد مبتلا باقی بماند.
پیشگیری از تنبلی چشم و اختلال های بینایی به عنوان یکی از اهداف سازمان بهداشت جهانی تا سال 2020 تعیین شده است.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بر اساس اعلام ثبت احوال، این شهرستان حدود 13 هزار و 200 کودک بین 3سه تا 6 سال دارد.
9903/3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.