به گزارش ایرنا مهدی فعال روز پنجشنبه در آیین غبارروبی مزار شهدا در ارومیه افزود: بیشترین محور این وصیت نامه ها مربوط به خدامحوری، معاد، نبوت، امامت، تاکید بر نماز اول وقت، توجه به قرائت قرآن و احترام به خانواده شهدا و ایثارگران است.
وی با اشاره به اینکه یکی از نکات کلیدی وصیت نامه این شهدا پیروی از راه ولایت است، اظهار داشت: این استان با 12 هزار شهید جزء 10 استان کشور از لحاظ تعداد بیشترین شهدا و ایثارگران است.
وی اضافه کرد: این استان علاوه بر 12 هزار شهید، 19 هزار جانباز و بیش از 2 هزار آزاده سرافراز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی با بیان اینکه پاسداشت و گرامیداشت شهدا و خانواده های معظم آنان، جانبازان و آزادگان وظیفه همه مسوولان است، گفت: اقتدار، صلابت و امنیت امروز جمهوری اسلامی مرهون خون شهیدان والامقام و ایثارگران است.
«فعال» افزود: چهار هزار نفر از فرزندان و ایثارگران استان در دانشگاه های کشور و سه هزار نفر دانش آموز در مدارس ایثارگران در حال تحصیل هستند.
وی ادامه داد: امسال نیز تعداد 11 هزار مورد توسط دستگاه های اجرایی استان از خانواده های شهدا و ایثارگران دیدار به عمل آمده است.
به گزارش ایرنا شهادت، اوج تعالی انسان بوده و در فرهنگ اسلام و به خصوص تشیع، ارزشمندترین و گرانبهاترین حرکت، شهادت است؛ شهید کسی است که با نثار جان خود، درخت اسلام را آبیاری کرده و فساد را ریشه کن می کند.
6009/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.