سیامند صدقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این چهارمین محموله کشف شده چوب قاچاق این شهرستان است، افزود: این محموله توسط یک دستگاه کامیون که به مقصد شهرهای شمالی کشور بارگیری و در حال تردد در سطح این شهرستان بود، شناسایی و توقیف شد.
وی با اشاره به اینکه با متخلفان و قاچاقچیان چوب و محصولات جنگلی برخورد جدی می شود، اظهار داشت: در این زمینه یک دستگاه کامیون توقیف شده و راننده آن دستگیر و پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شده است.
صدقی گفت: با هرگونه قطع درختان در عرصه‌های منابع طبیعی به شدت برخورد خواهد شد و جهت هرگونه حمل و نقل چوب باید مجوز اداره منابع طبیعی اخذ گردد در غیر این صورت کالای چاقاق محسوب می‌شود.
وی گفت: برای قطع درختان باغی و کِشتی که در زمین‌های زراعی قرار دارد، دریافت مجوز قطع از جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی الزامی است.
صدقی بیان کرد: طبق ماده 48 قانون حفاظت و بهره برداری جنگل، حمل چوب، هیزم و زغال درختان جنگلی در تمام نقاط کشور به استثنای داخل شهر‌ها بدون تحصیل پروانه حمل از سازمان جنگلبانی ممنوع است و چنانچه مرتکب، فاقد پروانه بهره برداری باشد طبق قانون مجازات می شود.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: با سودجویانی که با قطع غیرمجاز درختان جنگلی و دیگر درختان عرصه‌های منابع طبیعی اقدام به تخریب می‌کنند، قاطعانه برخورد خواهد شد.
به گزارش ایرنا، امسال با تلاش حامیان محیط زیست و یگان حفاظت منابع طبیعی، چهار محموله انواع چوب قاچاق با وزن بیش از 30 تُن در بوکان کشف و ضبط شده است.
شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7510/ 3020/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.