به گزارش ایرنا، عزیز سهندی روز دوشنبه در دیدار با فرماندار تکاب با بیان اینکه آذربایجان غربی در جذب مشارکت های مردمی و کمک به نیازمندان از استان های سرآمد کشور است، افزود: علاوه بر جشن نیکوکاری، مردم شهرهای مختلف آذربایجان غربی از ابتدای امسال تاکنون 920 میلیارد ریال به نیازمندان و خانواده های تحت پوشش کمیته امداد کمک کرده اند.
وی با اشاره به تعامل و همکاری مطلوب دولت با کمیته امداد در رسیدگی به وضعیت معیشتی مددجویان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 2 هزار و 160 میلیارد ریال کمک بلاعوض به مددجویان کمیته امداد آذربایجان غربی پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه امسال 260 میلیارد ریال هزینه درمانی به مددجویان امداد در آذربایجان غربی پرداخت شده است، اظهار داشت: هم اینک یکهزار و 300 بیمار صعب العلاج و 2 هزار کودک بیمار دارای سوء تغذیه تحت پوشش خدمات حمایتی و درمانی کمیته امداد آذربایجان غربی هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی ادامه داد: سهم تسهیلات بانکی اشتغال پایدار روستایی کمیته امداد استان، یکهزار و 120 میلیارد ریال بوده که از این میزان 300 میلیارد ریال پرداخت شده است.
سهندی افزود: با تسهیلات پرداخت شده به سه هزار و 800 نفر از مددجویان کمیته امداد آذربایجان غربی زمینه اشتغال پایدار و خودکفایی آنها در تامین معیشت این افراد فراهم شده است.
وی بیان کرد: سال گذشته چهار هزار و 200 خانوار و امسال یکهزار و 400 خانوار در آذربایجان غربی با ایجاد اشتغال و توانمندسازی از چرخه حمایتی امداد خارج شده اند.
سهندی با بیان اینکه چهار هزار و 600 خانواده تحت پوشش کمیته امداد در آذربایجان غربی نیازمند مسکن مناسب هستند، اظهار داشت: امسال 530 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در شهرهای مختلف این استان احداث شده است.
علی مکرمی فرماندار تکاب نیز در این دیدار گفت: کمیته امداد یادگار ماندگار و تصمیم هوشمندانه امام خمینی (ره) بود و فعالیت این نهاد موجب شد هیچ گاه نیازمندان و وضعیت معیشت آنان در نظام اسلامی به فراموشی سپرده نشود و این افتخار بزرگی برای نظام است.
به گزارش ایرنا، در این دیدار یوسف صدیقی، به عنوان رییس جدید کمیته امداد تکاب معرفی و از خدمات محمدعلی عباسی، رییس پیشین این نهاد قدردانی شد.
درحال حاضر 185 هزار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی هستند که این میزان در ابتدای امسال 123 هزار نفر بود.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.