فاطمه مقدم تبریزی روز دوشنبه در حاشیه اجرای مانور برنامه سلامت نوروزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه سلامت نوروزی از امروز آغاز شده و تا 20 فروردین ماه ادامه دارد.
وی اضافه کرد: در این مدت با اولویت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مراکز حساس و اقامتی، زیارتگاه ها، پایانه ها، اماکن بین راهی و نیز آرایشگاه های زنانه برنامه های کنترل بهداشتی اجرا می شود.
وی بیان کرد: در این برنامه همه 43 بازرس بهداشت محیط و حرفه ای شهرستان مجهز به دستگاههای پرتابل سنجش مواد غذایی هستند.
رییس دانشکده علوم پزشکی خوی از شهروندان خواست تا در هنگام خرید شیرینی و آجیل و هرگونه مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به فروشگاههای معتبر مراجعه و به موارد 9 گانه از جمله تاریخ تولید، انقضا، پروانه ساخت، پروانه بهره برداری، شرایط نگهداری توجه کرده و از خرید اقلام خوراکی از افراد دوره گرد و دست فروش خودداری کنند.
مقدم تبریزی همکاری مردم شهرستان با ماموران بهداشت را موثر در تامین بهداشت عنوان کرد و گفت: سامانه 190 مرکز فوریت های سلامت محیط و کار برای ثبت و رسیدگی شکایات مردمی در حوزه بهداشت فعال بوده و شهروندان می توانند در صورت نیاز با این سامانه تماس برقرار کنند.
وی اظهار داشت: علاوه بر آن، شماره تلفن های مستقیم مرکز بهداشت خوی 36342307 و 36339849 در اوقات اداری و شماره تلفن های 36220007 در همه اوقات غیراداری و روز های تعطیل آماده پاسخگویی و رسیدگی فوری به شکایات هستند.
به گزارش ایرنا، برنامه سلامت نوروزی به منظور کنترل عوامل محیطی و پیشگیری از اپیدمی بیماری های واگیر دار منتقله از عوامل یاد شده به ویژه آب و غذا و کاهش بار بیماری های غیرواگیر با هدف نهایی ارتقای سطح سلامت جامعه هم زمان با سراسر کشور، در شهرهای آذربایجان غربی به اجرا در می آید.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.