وریا شیرزاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای احداث این سیلو که در زمینی به مساحت 13 هکتار احداث شده، بیش از 200 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با بیان اینکه برای اتمام این طرح ملی از اعتبارات ملی و استانی استفاده شده است، ‌اظهار داشت: این طرح شامل ساختمان سیلو، بخش اداری، مسکونی، نگهبانی، باسکول، منبع زمینی، صادرات و واردات گندم، تعمیرگاه و برج کار است.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح ملی از سال 1382 شروع شده و به علت اختصاص نیافتن اعتبار، ساخت آن با تاخیر همراه شد اما در چند سال اخیر به همت و پیگیری نماینده مردم در مجلس و فرماندار بوکان ساخت این پروژه ملی سرعت گرفت.
به گزارش ایرنا ، سیلوی 70 هزار تنی بوکان برای ذخیره سازی گندم تولیدی این شهرستان و جلوگیری از ارسال آن به دیگر مناطق استان و شهرستان های همجوار یکی از نیازهای اساسی کشاورزان منطقه به شمار می رود.
هم اکنون میزان ذخیره سازی گندم در بوکان، 25 هزار تن است که با افتتاح این طرح میزان ذخیره سازی گندم در این شهرستان به بیش از 95 هزار تن در سال افزایش پیدا می کند.
شهرستان بوکان با 110 هزار هکتار اراضی قابل کشت هر ساله مقام نخست تولید گندم آذربایجان غربی را به خود اختصاص می دهد و بر این اساس این شهرستان، انبارغله استان لقب گرفته است.
7510/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.