به گزارش ایرنا شهلا تاجفر روز یکشنبه در دومین جلسه کمیته بیماران خاص آذربایجان غربی افزود: اولویت کمیته بیماران خاص استان شناسایی بیماران و ارائه خدمات به آنان است.
وی ادامه داد: باید برای ارائه خدمات مناسب یک برنامه ریزی دقیق صورت گیرد زیرا بدون برنامه نمی توان نیازهای این افراد را تامین کرد.
وی بیان کرد: ترویج فرهنگ پیشگیری و آموزش عمومی در جامعه از دیگر برنامه های کمیته بیماران خاص آذربایجان غربی است که باید با جدیت تمام پیگیری شود.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی اظهار داشت: توجه به مسئله اشتغال بیماران خاص نیز مورد اهمیت است زیرا خانواده های این افراد نیازمند تقویت و رسیدگی هستند.
تاجفر گفت: مسوولان مربوطه باید مسئله دسترسی با داروهای بیماران خاص را مودر توجه قرار دهند تا این افراد بدون هیچ دغدغه ای نیازهای خود را تامین کنند.
مسوول امور بیماران خاص در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: چهار هزار و 171 بیمار خاص در این استان از خدمات دانشگاه علوم پزشکی بهره مند هستند.
سیامک صفاری گفت: ارائه خدمات به این بیمارن از طریق سامانه آنلاین صورت می گیرد و اگر کاستی وجود داشت در سریع ترین زمان ممکن تامین می شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر اطلاعات بیماران اوتیسمی آذربایجان غربی جمع آوری می شود تا این بیماری نیز جزو بیماران خاص تحت پوشش خدمات درمانی قرار بگیرد.
وی بیان کرد: در برخی موارد با افزایش قیمت داروها با طرف بیمه ای دچار مشحکل می شویم و باید سازمان های مربوطه در این خصوص هماهنگ عمل کنند.
به گزارش ایرنا چهار نوع بیماری شامل «تالاسمی»، «دیالیزی»، «ام اس» و «هموفیلی» در ردیف بیماری‌های خاص قرار دارد و از نظر فراوانی هم بیشترین تعداد بیماران خاص را مبتلایان به «ام اس» تشکیل می‌دهند زیرا شناسایی دلیل بروز این بیماری و شیوه های درمان آن ناشناخته است.
متاسفانه آذربایجان غربی روی خط قرمز شیوع ام اس قرار دارد و از این رو نیازمند رسیدگی و توجه بیشتر از سوی مسوولان و خیران است.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.