غلامرضا سلیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای جذب گردشگر در این ایام، گردشگری ترکیبی با سایر همسایگان برگزار می شود و در قالب تفاهم نامه‌ای هزینه‌ها کاهش می یابد.
وی در ادامه با بیان اینکه کاهش هزینه ها با همکاری فرمانداری، رستوران‌ها، حمل و نقل، مراکز تاریخی و سایر مراکز تفریحی انجام می شود، افزود: در این راستا بلیت پرواز‌های رفت و برگشت برای منطقه آزاد ماکو کاهش یافته و قیمت 400 هزار تومان برای آن تعیین شده است.
وی اضافه کرد: اجناس شب عید بازارچه‌های مرزی تامین شده و به تولیدکنندگان داخلی برای این ایام غرفه رایگان اختصاص داده شده است.
وی بیان کرد: به دنبال تبدیل منطقه آزاد ماکو به کانون تولیدات ملی برای افزایش کارایی کالا‌های ایرانی هستیم.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
7132/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.