به گزارش ایرنا معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی روز سه شنبه در این آیین گفت: این اقدام در راستای توسعه ورزش دانش آموزی و همگانی که از اهداف آموزش و پرورش است و نیز ایجاد شور و نشاط در بین دانش آموزان انجام شد.
ولی حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش از ورزش حرفه ای و شناسایی استعدادهای ورزشی غافل نیست، بیان کرد: به عنوان یکی از دستگاه های اثرگذار از فعالیت در زمینه ورزش های حرفه ای حمایت می شود و دانش آموزان مستعد به تیم های ملی معرفی می شوند.
وی با بیان اینکه دهمین آکادمی تخصصی ورزش دانش آموزی استان در رشته فوتبال راه اندازی شد، اضافه کرد: هدف از راه اندازی آکادمی های ورزشی در آموزش و پرورش، ایجاد شور و نشاط در بین دانش آموزان و استعدادیابی ورزشی است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیان کرد: اخلاق، تهذیب و ورزش همواره سرلوحه کارهای تربیتی آموزش و پرورش استان می باشد.
در این مراسم که در ورزشگاه شهید رجایی ارومیه برگزار شد، مسوولان آموزش و پرورش، مسوولان هیات های ورزشی و 550 دانش آموز ورزشکار حضور داشتند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 594 هزار نفر دانش آموز در 5000 مدرسه است؛ این نهاد با راه اندازی آکادمی های ورزشی در 10 رشته ورزشی اقدام به جذب دانش آموزان مستعد کرده است.
والیبال، ژیمناستیک، شنا، فوتبال، فوتسال، بدمینتون، تنیس روی میز و تیراندازی از جمله آکادمی های راه اندازی شده در استان است.
7125/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.