سرهنگ یوسفعلی ابراهیم پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق قانون حفاظت و بهره برداری، در صورت آفت زده بودن و پوسیدگی درخت نیز باید برای قطع آن نیز از سازمان جهادکشاورزی مجوز دریافت شود.
وی اظهار داشت: امسال 500 تن چوب غیرمجاز در حال حمل در آذربایجان غربی توقیف شد که از نوع درختان مثمر و بید بود.
وی اضافه کرد: قطع درختان در استان در طول سال جاری نسبت به گذشته 68 درصد افزایش داشته و 69 فقره پرونده در این خصوص تشکیل شده است.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی با اشاره به برخورد جدی با چرای غیرمجاز در استان گفت: در این ارتباط، یکهزار فقره پرونده تشکیل و با متخلفان برخورد جدی صورت گرفته است.
وی، از تشکیل یکهزار و 143 فقره پرونده تخریب تصرف و اجرای 822 فقره اجرای احکام قضایی در استان خبر داد و افزود: یکهزار و 667 هکتار از اراضی منابع طبیعی خلع ید و به انفال اضافه شده است.
سرهنگ ابراهیم پور بیان کرد: امسال تخریب عرصه های جنگلی پنج درصد و عرصه های مرتعی چهاردرصد در آذربایجان غربی کاهش داشته است.
وی ادامه داد: قانونی مبنی بر ممنوعیت زراعت، قطع و حمل چوب وجود ندارد و در ماده 48 قانون حفاظت منابع طبیعی حمل چوب، هیزم و زغال جنگلی ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.
به گزارش ایرنا، مهمترین راهکار مقابله با قاچاق چوب، جلوگیری از قطع درختان در مبدا است و در این زمینه شوراهای اسلامی روستا و دهیاران می توانند با تعامل خود با دستگاه مرتبط از قاچاق چوب جلوگیری کنند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.