بعداز ظهر روز جمعه ۱۷ اسفند ۶۳ صدای غرش هواپیماهای رژیم جنایتکار بعثی در آسمان پیرانشهر شنیده شد،هواپیماهایی که با بمباران کور مناطق مسکونی ۹۰ تن از همشهریان ما را به شهادت رساندند. شهدایی که حضور کودکانی از سن ۶ ماهه تا یک ساله در میانشان گواهی بر مظلومیت آن ها و جنایت رژیم بعثی بود.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سید علی ترابی فرماندار پیرانشهر در آیین بزرگداشت شهدای ۱۷ اسفند پیرانشهر، گفت: یکی از فجایع تاریخی در بمباران ناجوانمردانه ۱۷ اسفند سال ۱۳۶۳ پیرانشهر قهرمان، از سوی رژیم غاصب صدام به وقوع پیوست که نقطه سیاه جنایت در طول جنگ تحمیلی بود که خسارات و آسیب های فراوانی حاصل آن می باشد و این فاجعه بیانگر استقامت و پایداری مردم شهرستان در حفظ تمامیت ارضی کشور می باشد که این مهم بدون همراهی مردم شهرستان ممکن نبود.
ترابی افزود: تهاجم غیرانسانی به شهر پیرانشهر که به شهادت و مجروح شدن و مصدوم شدن مردم بی دفاع آن انجامید، از فجیع ترین و دردناکترین تهاجمات بمباران بود که آثار و پیامدها و آلام و رنج های ناشی از آن بر پیکر مردم مظلوم این شهر همچون زخمی کهنه فراموش نخواهد شد. 
وی با اشاره به اهمیت این روز در تاریخ پیرانشهر افزود: برای بزرگداشت این روز، دیروز پنجشنبه با حضور مسئولین شهرستان مراسم غبارروبی از مزار شهدای ۱۷ اسفند انجام گردید و برنامه های فرهنگی دیگری نیز به مناسبت این روز بزرگ در روزهای آینده برگزار خواهد شد. 
به گزارش ایسنا، امروز ۱۷ اسفند سالروز بمباران پیرانشهر است، روزی که آن گونه که باید و شاید به آن پرداخته نشده است. در این روز و طی بمباران هوایی شهرستان پیرانشهر ۲۰۰ نفر از جمله ۹۰ نفر از اهالی این شهرستان شهید شدند و ۸۰ نفر دیگر نیز در این بمباران مجروح شدند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.