سیدنبی قائمی روز پنجشنبه در دومین روز از هفته منابع طبیعی در جمع مردم در مسجد روستای بالانج ارومیه افزود: بهره برداران در اجرای برخی طرح‌های احیای مراتع پیشقدم هستند به طوری که امسال یکهزار و 800 هکتار کودپاشی توسط بهره برداران انجام شده است.
وی با بیان اینکه امسال چهارهزار و 900 هکتار بذرکاری مراتع در استان انجام شده، اظهار داشت: از این میزان 825 هکتار توسط مردم بذرکاری شده است.
وی ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی با تعیین ظرفیت مرتع، توان تولید علوفه و نیاز غذایی دام های دامداران پروانه بهره‌برداری از مراتع را صادر می کند.
وی اضافه کرد: افرادی که یک سال جهت تمدید مجوز بهره برداری اقدام نکنند، پروانه بهره برداری از مرتع آنان باطل می شود.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی نیز در این آیین با بیان اینکه زندگی تمامی موجودات به اکسیژن بستگی دارد و این اکسیژن توسط درختان تامین می‌شود، گفت: انسان ها با قطع هر درخت به پایان زندگی خود نزدیک می‌شوند.
سرهنگ یوسفعلی ابراهیم پور افزود: طبق قانون حفاظت و بهره برداری فردی که درخت مثمر خود را می‌خواهد قطع کند، در صورتی که درخت آفت زده و پوسیده باشد قطع و حمل آن نیاز به مجوز دارد.
وی ادامه داد: درصورتی که فردی درخت قطع شده حمل می‌کند و پس از بازرسی‌ها معلوم شود مجوز حمل ندارد یکسال از هرگونه رانندگی محروم می شود.
به گزارش ایرنا، مردم و مسوولان پس از پایان جلسه در محوطه مسجد به غرس نهال پرداختند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی 2 هزار و 750 هزار هکتار منابع طبیعی دارد که از این میزان 2 میلیون و 650 هزار هکتار عرصه مرتعی است.
سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور شعار امسال هفته منابع طبیعی را 'ﻣﻨﺎﺑﻊ‌ طبیعی، ﺑﺰرﮔ‌ﺘﺮﻳﻦ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ملی' تعیین کرده است.
15 تا 21 اسفند ماه هر سال هفته «منابع طبیعی و آبخیزداری» است و نخستین روز این هفته در تقویم به نام روز «درختکاری» نام گذاری شده است که در این روز مردم با حضور در پارک‌ها یا عرصه‌های منابع طبیعی با کاشت درخت به استقبال سال نو می‌روند و با انجام این کار نمادین در آستانه بهار، زندگی را به زمین باز می‌گردانند.
بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، این سازمان به تاسی از اندیشه‌های طبیعت دوستانه مقام معظم رهبری جهت فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی و ترویج درختکاری از اقشار مختلف مردم دعوت می‌کند با پیوستن به روز ملی درختکاری، قدم بزرگی در جهت سرسبزی ایران عزیز بردارند.
روز ملی درختکاری، منابع طبیعی مردم، احیا و توسعه جنگل‌ها و مراتع، منابع طبیعی، مردم، ائمه جمعه و جماعت، منابع طبیعی، مردم و حفاظت و حمایت، منابع طبیعی، مردم، آبخیزداری و مقابله با سیل و خشکسالی، منابع طبیعی، مردم، بسیج و همیاران طبیعت و منابع طبیعی، مردم و مجامع علمی و دانشگاهی عناوین روزهای هفته منابع طبیعی است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.