سیامک صدقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نهال ها شامل انواع نهال های مثمر از جمله سنجد و بید مشک و درختان غیرمثمر شامل سرو نقره ای، سرو خمره ای، بید مجنون، صنوبر، بلوط و داغداغان است.
وی ادامه داد: از مجموع نهالی هایی که در هفته منابع طبیعی در مکان های مختلف شهرستان و اماکن های دولتی و غیردولتی غرس می شود، چهار هزار نهال توسط منابع طبیعی و 2 هزار نهال توسط انجمن های مردم نهاد شهرستان تهیه شده است.
صدقی در خصوص طرح های آبخیزداری شهرستان اظهار داشت: در راستای حفاظت خاک و جلوگیری از حمل خاک توسط سیلاب در سرشاخه ها و مناطق کوهستانی این شهرستان 59 طرح آبخیزداری امسال در این شهرستان اجرا شده است.
وی اظهار داشت: این طرح ها در سه فاز و شامل هفت سازه سنگی ملاتی، 12 دستگاه سازه گابیونی (توری - سنگی) و 34 مورد سازه خشکه چینی در فاز نخست با هزینه بر سه میلیارد و 150 میلیون ریال اجرا شده است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان ادامه داد: در فاز دوم طرح، عملیات مکانیکی یک دستگاه سازه سنگی ملاتی به ارتفاع 6.5 متر با حجم 850 متر مکعب، یک دستگاه سازه گابیونی با ارتفاع 3.5 متر و 9 دستگاه سازه خشکه چینی با هزینه سه میلیارد و 370 میلیون ریال به اتمام رسیده است.
صدقی اظهار داشت: در فاز سوم این طرح ها اجرای عملیات مکانیکی و بیولوژیکی، سه عدد سازه سنگی ملاتی و یک سازه دیگر با حجم عملیات تقریبی یکهزار مترمکعب از محل صندوق توسعه ملی در حال اجراست.
به گزارش ایرنا، در بوکان 132 هزار هکتار مرتع وجود دارد که 30 هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، 70 هزار هکتار مراتع درجه 2 با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه 3 با پوشش ضعیف است.
هر سال از 15 تا 21 اسفند ماه به عنوان هفته منابع طبیعی در کشور گرامی داشته می شود.
7510/ 3020/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.