محمد اقوامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این قاچاقچی قصد داشت 445 هزار نخ سیگار قاچاق را وارد کشور کند.
وی اضافه کرد: ماموران طی بازرسی از خودروهای عبوری، از یک دستگاه خودروی سایپا این میزان سیگار قاچاق را کشف کرده بودند که پس از ارجاع این پرونده به شعبه تعزیرات حکومتی شهرستان ارومیه، عامل قاچاق سیگار محکوم به پرداخت جریمه شد.
وی ادامه داد: با هدف ایجاد تلاطم بیشتر در بازار، افراد زیادی اقدام به قاچاق می کنند که جلوگیری از این امر در دستور کار پلیس و تعزیرات حکومتی قرار گرفته است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: امسال پرونده های مربوط به قاچاق سیگار و دخانیات بیشترین سهم را در رسیدگی تعزیراتی به خود اختصاص داده است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های درگیر با معضل قاچاق کالا و ارز در کشور به شمار می رود که سالانه دهها میلیارد ریال محکومیت برای قاچاقچیان در این استان اعمال می شود.
طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان غربی حدود 967 کیلومتر است؛ این استان از طرف شمال 149 کیلومتر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با جمهوری خودمختارنخجوان، از طرف شمال و مغرب 566 کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف غرب 252 کیلومتر مرز خاکی با کشور عراق دارد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.