امیر جوان کیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 60 هزار و 486 سند بود که امسال 22.4 درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه حدود یک میلیون و 320 هزار سند در این سازمان ثبت شده است، ادامه داد: از این تعداد حدود 450 هزار سند به کاداستر تبدیل شده و تک برگ بوده و صدور سند تک برگ برای باقی اسناد نیز در دست اجراست.
وی بیان کرد: طرح تعویض اسناد دفترچه ای و صدور سند تک برگ در برنامه پنج ساله ششم توسعه یکی از ملزومات قانونی است و برای تثبیت مالکیت اراضی و واحدهای مسکونی اسناد دفترچه ای به اسناد تک برگی تبدیل می شود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی با اشاره به مهمترین مزایای این طرح اظهار داشت: این اسناد دارای ایمنی بالایی نسبت به اسناد قبلی بوده و موارد امنیتی به کار رفته در این اسناد باعث می شود تا جعل این اسناد بسیار مشکل شود که این امر بروز تخلفات بخش اسناد را کاهش می دهد.
جوان کیا اضافه کرد: پالایش اسناد مالکیت، رفع مشکلات در اسناد، بهره مندی از نقشه های یوتی ام (UTM) و سهولت در تعیین وضعیت مکانی املاک از مهمترین مزایای اجرای این طرح است.
وی گفت: هزینه تعویض اسناد دفترچه ای و صدور سند تک برگی 500 هزار ریال بوده و در کمتر از 2 روز اسناد آماده و به دست صاحبان املاک می رسد.
وی ادامه داد: شهروندان و صاحبان اسناد دفترچه ای قبل از اینکه این طرح اجباری شود در اسرع وقت نسبت به تعویض دفترچه های خود اقدام کنند تا برای تمامی املاک و زمین های استان سند تک برگ کاداستر صادر شود.
به گزارش ایرنا 225 دفتر اسناد رسمی و 220 دفتر ازدواج و طلاق در آذربایجان غربی فعالیت دارد و به واسطه احراز هویت دیجیتال و الکترونیکی شدن انواع خدمات، جلوی هرگونه سوء استفاده و دستکاری در اسناد گرفته شده و جعل و دخل و تصرف در اسناد تک برگی نیز به صفر رسیده است.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.