به گزارش ایرنا، احمد مایلی شامگاه چهارشنبه در همایش یاوران و خیران انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان خوی افزود: این بیماران از خدمات شیمی درمانی، پرتو درمانی، جراحی بیمارستان امید و حتی از خدمات اقامتی سرای امید بهره مند شدند.
وی با بیان اینکه بیماران سرطانی همواره چشم به راه حمایت های مالی و معنوی خیران هستند، اضافه کرد: از تمامی نیکوکاران که تاکنون یاریگر ما بودند تشکر می کنیم و خواستار ادامه این همکاری ها و کمک های خیرانه دیگر شهروندان جهت ارایه خدمات بیشتر به عزیزان بیمار هستیم.
مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: فرهنگ سازی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان، شناسایی این بیماران و حمایت مادی و معنوی از آنان از مهمترین اهداف تاسیس شعبه این انجمن خیریه در شهرستان خوی است.
علی ابراهیمی با بیان اینکه این انجمن در سال گذشته 180 میلیارد ریال به بیماران سرطانی کمک کرده است، افزود: در شش ماهه اول امسال نیز این انجمن 70 میلیارد ریال به بیماران سرطانی کمک درمانی رایگان ارائه کرده است.
او همچنین از ایجاد درمانگاه ویژه شیمی درمانی در شهرستان خوی با مشارکت خیران در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش ایرنا، بخش انکولوژی بیماستان امید ارومیه با 17 تخت شیمی درمانی، 2 تخت ایزوله و یک تخت اختصاصی به همراه اتاق درمان اختصاصی برای شیمی درمانی‌های تخصصی از جمله شیمی درمانی داخل شکم، داخل ریه و داخل مثانه در کنار اتاق هود شیمی درمانی و امکانات سونوگرافی و اکو پرتابل، کادر پرستاری مجرب و امکان نمونه برداری از مغز استخوان مجهزترین بخش انکولوژی شمال غرب کشور به شمار می‌رود.
موسسه خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان غربی (انجمن پژوهشی درمانی امید) از سال 1369 آغاز به فعالیت کرده و سازمانی است مردم نهاد که با توجه به شیوع گسترده بیماری سرطان، محرومیت اقتصادی، فرهنگی و کمبود امکانات پزشکی در منطقه برای حل مشکلات درمانی، مادی و معنوی ناشی از این معضل مهم تشکیل و هم اکنون در بیست و هشتمین سال فعالیت خود با بهره مندی از کمک های مردمی، موفق به ارائه خدمات شایسته ای در حوزه های درمان، مددکاری و پیشگیری از سرطان شده است.
مرکز پژوهشی و درمانی امید، یکی از دستاوردهای اعضا و حامیان این انجمن می باشد که اولین فاز آن از سال 1375 تاکنون، موفق به ارائه خدمات به تعداد کثیری از بیماران استان، استان های همجوار و مراجعه کنندگان از کشورهای همسایه همچون عـراق، ترکیه، ارمنستان و آذربایجان شده است و همچنین به یکی از قطب های درمان در منطقه شمال غرب کشور تبدیل شده است.
از جمله اقدامات و فعالیت های انجمن خیریه امید می توان به کسب عنوان سازمان مردم نهاد خیریه برتر و برگزیده کشور در حوزه سرطان و دریافت تندیس و لوح افتخار از کنگره ملی برنامه جامع کنترل سرطان و سازمان جهانی یونسکو، دریافت گواهی استاندارد سیستم بین المللی مدیریت کیفیت ISO9001:2008 از موسسه D.A.S و سازمان اعتباردهی UKAS انگلستان اشاره کرد.
8135/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.