به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا ملاعباس احمدی در آیین غرس نهال در دامنه کوه «نالشکینه» بوکان افزود: کاشت درخت و نگهداری از آن همواره در دین مبین اسلام و قرآن مورد تاکید قرار گرفته و خداوند از آن تحت عنوان معیشت نام می برد.
وی بیان کرد: همچنان که درختکاری در آموزه های اسلامی مورد تاکید و توجه خاص قرار گرفته، قطع بی رویه و بدون دلیل درختان نیز از جمله اقدامات ناپسند در اسلام برشمرده شده است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان نیز در این مراسم با شاره به اهمیت درختکاری گفت: امسال پنج هکتار از اراضی دامنه کوه نالشکینه توسط انجمن های مردم نهاد و منابع طبیعی با همکاری شهرداری نهال کاری می شود.
سیامند صدقی ادامه داد: تاکنون توجه خاصی به طبیعت کوه نالشکینه صورت نگرفته است از این رو نیاز است تا فضای موجود در دامنه این کوه درختکاری و منبع بسیار خوبی برای تهیه اکسیژن برای این شهر فراهم شود.
به گزارش ایرنا، امروز به مناسبت روز درختکاری 2 هزار اصله نهال از جمله سنجد و بیدمشک در دامنه کوه نالشکینه با حضور مسوولان انجمن های مردم نهاد، حزب ندای ایرانیان، مسوولان شهری و شهرستانی غرس شد.
این شهرستان دارای 130 هزار هکتار اراضی ملی است و معاش پنج هزار خانوار این شهرستان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از این اراضی تأمین می شود.
هر سال از 15 تا 21 اسفند ماه به عنوان هفته منابع طبیعی در کشور گرامی داشته می شود.
7510/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.