به گزارش ایرنا، بهروز تقی نژاد روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه میاندوآب اظهار داشت: این اماکن امسال با 50 درصد افزایش نسبت به سال قبل، هر شبانه روز به 150 نفر از همکاران فرهنگی خدمات ارایه خواهد داد.
وی افزود: مدرسه روشنایی قلم 4 با 13 کلاس درس، مدرسه شهید رحیم زاده با 13 کلاس درس در خیابان پاسداران و باشگاه فرهنگیان با هفت اتاق واقع در خیابان 15 خرداد - روبروی بوستان معلم با تجهیزات کامل برای اسکان میهمانان فرهنگی در نوروز 98 تدارک دیده شده است.
وی با تاکید بر افزایش جذب مشارکت های مردمی در مدارس اضافه کرد: طی نشست های مختلف با مدیران مدارس در 24 بند تاکید شده که برنامه های مدارس از جمله آموزش، امور مالی، تربیت و آسیب های اجتماعی به صورت شفاف اجرا شود تا مردم و اولیا در جریان آنها قرار گیرند و همچنین در قبال اجرای برنامه ها پاسخگو باشند.
مدیر آموزش و پرورش میاندوآب با اشاره به اینکه برخی اقدامات در بلند مدت نتیجه می دهد، بیان کرد: بر اساس سند تحول بنیادین، برنامه درس ملی و ساعت های 6 گانه صنعت، مدارس باید کارآمد و به عنوان کانون فرهنگی، تربیتی و اجتماعی تلقی شوند.
تقی نژاد توجه به مقطع ابتدایی را از دیگر برنامه های کاری اولویت دار خود عنوان کرد و افزود: توجه به آمایش نرم افزاری و سخت افزاری، ابزارها و وسایل آموزشی یکی دیگر از برنامه های کاری در آموزش و پرورش میاندوآب است که در این ارتباط به دور افتاده ترین مدرسه یا مدارس مستقر در حاشیه شهر توجه ویژه خواهد شد و در این خصوص عدالت آموزشی نیز مدنظر قرار دارد.
وی توجه ویژه به توسعه هنرستان ها را از دیگر برنامه های کاری آموزش و پرورش میاندوآب عنوان کرد و گفت: در این ارتباط ایجاد توازن در رشته های تحصیلی نیز مورد توجه قرار دارد به طوری که خانواده ها و دانش آموزان گاهی به علت اطلاع نداشتن در رشته ای تحصیل می کنند که با کسب بهترین رتبه هم نمی توانند در آن رشته به جایی برسند، در بحث هدایت تحصیلی اگر به رشته های فنی توجه شود در شرایط کنونی جامعه و نیاز بازار کار موفقیت بیشتری حاصل می شود.
وی افزود: در همین رابطه در 2 مدرسه پسرانه و دخترانه در مقطع دوم متوسطه، 2 مورد نمایشگاه دستاوردهای مهارتی جهت آشنایی و ایجاد علاقه مندی دانش آموزان پایه نهم با رشته های فنی و حرفه ای برپا شد که در بازدید این دانش آموزان از آنها، توسط معلمان نیز شرایط و نحوه جذب در بازار کار رشته های فنی حرفه ای برای آنان تبیین شد.
مدیر آموزش و پرورش میاندوآب با قدردانی از فرماندار، نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی در پیگیری موضوع احتساب میاندوآب به عنوان منطقه عملیاتی گفت: این امر برای برخی شهرهای استان محقق شده بود که پس از پیگیری های متعدد شاملاین شهرستان نیز شد و در حکم فرهنگیان این شهرستان نیز اعمال شد که معوقات آنان همراه با حقوق اسفند ماه پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، 47 هزار و 850 دانش آموز با 2 هزار و 865 نفر فرهنگی در 420 فضای آموزشی شهرستان در حال تحصیل هستند.
9871/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.