سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی از پرداخت ٢٧٠ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار به روستاییان استان خبرداد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی پیمان آرامون در مراسمی که به مناسبت تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی برگزار شد، توجه به رفاه و معیشت خانوارهای روستایی را از برنامه های مهم دولت برشمرد و گفت: روستا و روستائیان به عنوان کانون های اصلی تولید مورد توجه جدی دولت قرار دارند و بر همین اساس امسال در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی 270 میلیارد تومان تسهیلات به روستائیان استان پرداخت شده است.
وی افزود: درقالب طرح های تولیدی با مشارکت بنیاد علوی و برکت نیز 65 میلیارد تومان برای راه اندازی کارگاههای تولیدی و اشتغالزا در مناطق روستایی اختصاص یافته که با بهره برداری ازاین واحدها آمار اشتغال جوانان روستایی در استان بهبود می یابد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی همچنین خاطرنشان کرد:براساس دستورات استاندار و درراستای ایجاد تسهیلات رفاهی و خدماتی در مناطق مرزی، اعتبارات عمرانی ویژه ای در مناطق واقع در نوار 20 کیلومتری مرزی استان اختصاص یافته که این مهم در کاهش میزان مهاجرت به شهرها و ارتقاء شاخص های کیفیت زندگی در این مناطق تاثیرگذار می باشد.
 آرامون ایمن سازی اماکن روستایی را از دیگر اقدامات مهم در استان عنوان کرد و افزود: با تاکیدات مقام عالی استان بیش از 68 درصد اماکن روستایی تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفته اند .
وی در ادامه سخنان خود به اقدامات شاخص دولت در بحث تامین آب شرب روستاها در 40 سال گذشته نیز اشاره کرد وگفت:پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاخص بهره مندی روستاها از نعمت آب شرب سالم وبهداشتی از 4/5 درصد به 51/78 درصد رسیده است و امیدواریم با اختصاص منابع اعتباری ملّی و استانی این میزان ارتقاء یابد.
به گزارش ایسنا؛ علیرضا رضوی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب روستایی استان معرفی و از خدمات آقای کاظم محمدی اقدم به عنوان مدیرعامل سابق این شرکت تقدیر شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.