رقیه حسن پور روز چهارشنبه در گقت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال جاری ظرفیت اقامت در مهمانپذیرها 400 نفر و محل اسکان مسافران و مهمانسرای ادارات به 556 نفر ارتقا یافته است.
وی اضافه کرد: آب و هوای مساعد به همراه طبیعت بکر و زیبای شاهین دژ همواره مورد توجه میهمانان و گردشگران نوروزی بوده و این شهرستان هر ساله از نقاط مختلف کشور پذیرای مسافرانی از اقصی نقاط کشور است.
وی بیان کرد: اداره میراث فرهنگی با توجه به وظیفه ذاتی خود از تمام توان برای معرفی آثار دیدنی این شهرستان استفاده می کند تا زمینه حضور بیش از پیش گردشگران در این شهرستان فراهم شود.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهین دژ افزود: مجموعه صخره ای بی بی کند، آبشار اوزان، حجاری صخره ای سماقان، کتیبه تاریخی قپان و حمام قپان، دیواره اورارتویی جوشاطو جزو مهمترین مقاصد گردشگری این شهرستان است.
حسن پور گفت: از جمله دیگر جاذبه های گردشگری این شهرستان سواحل رودخانه زرینه رود (جیغاتی) است که با 230 کیلومتر یکی از طویل ترین و پرآب ترین رودهای شمال کشور به شمار می رود.
به گزارش ایرنا شاهین دژ با 92 هزار نفر جمعیت در شمال غرب ایران و جنوب آذربایجان غربی با جاذبه های گردشگری و بناهای تاریخی فراوان حکایت گر تاریخی پرقدمت بوده و می تواند میزبان خوبی برای گردشگران و میهمانان نوروزی باشد.؛یکی از آثار تاریخی این شهرستان است.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.