به گزارش ایرنا، مجید پاتو روز چهارشنبه در آیین روز درختکاری در محوطه تیپ 364 پیاده شهید نصیرزاده ارتش اظهار داشت: این نهال ها با همکاری مردم و دوستداران منابع طبیعی در حاشیه سد مهاباد، کوه داشامجید، محوطه معادن فعال شهرستان و حیاط مدارس و دانشگاه های مهاباد غرس می شود.
وی اضافه کرد: در این نهال کاری ها از گونه های غیرمثمر شامل سرو نقره ای، ارغوان، انواع بلوط، داغداغان، سرو خمره ای، زیتون وحشی و بنه و انواع گونه های مثمر جنگلی مانند بادام، بنه، گلابی وحشی، زالزالک و گونه های بومی منطقه استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ غرس نهال در فرهنگ ایرانیان نهاینه شده است، افزود: مردم این دیار از گذشته های دور به درختکاری علاقه داشته و در کتیبه های سنگی تخت جمشید نیز تصاویری از درخت وجود دارد و پس از اسلام نیز به توصیه این دین آسمانی درختکاری ترویج پیدا کرده است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: توزیع آبگرمکن های خورشیدی، افتتاح طرح های آبخیزداری در روستاهای آفان و میرسه، اجرای طرح بذرکاری و بذرافشانی در 700 هکتار از مراتع روستاهای برهان، آفان و میرسه، برگزاری مسابقات ورزشی، سخنرانی کارشناسان منابع طبیعی قبل از خطبه های نماز جمعه شهرهای مهاباد، خلیفان و گوک تپه و حضور سمن ها در مدارس از دیگر برنامه های هفته منابع طبیعی در این شهرستان است.
به گزارش ایرنا، از 15 تا 21 اسفند ماه در تقویم رسمی کشورمان به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.
در شهرستان مهاباد بیش از 197 هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی وجود دارد که 50 هزار هکتار آن مراتع درجه یک، 70 هزار هکتار آن مراتع درجه 2 و بقیه را مراتع درجه 3 تشکیل می دهد.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.