مدیر آموزش و پرورش سلماس از جذب 60 درصدی دانش آموزان بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی در این شهرستان بهمت راهبران آموزشی خبر داد.

حسین خیرجویی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، با بیان اینکه جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مناطق محروم یکی از فعالیت‌های  مهم اداره آموزش و پرورش شهرستان سلماس است، گفت: یکی از اولویت های مهم آموزش و پرورش تحقق عدالت آموزشی و جذب بازماندگان از تحصیل است و در این راستا با تلاش راهبران آموزشی از طریق مراجعه به درب منزل محل سکونت بازمانده ها طی چند هفته اخیر 60 درصد دانش آموزان ابتدایی جذب کلاس های درس شدند .

خیرجوئی  بااشاره به اینکه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص انسداد بیسوادی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل کارگروه ویژه ای تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده است  افزود: آموزش و پرورش سلماس نه تنها هرکودک روستایی و عشایری و محروم شهری را که به مدرسه دولتی مراجعه می‌کند، ثبت‌نام می کند، بلکه کودکانی که به دلیل فقر خانواده‌ها یا زندگی در روستاهای کم‌جمعیت و دورافتاده یا تعصبات والدین و به هر دلیل دیگری از تحصیل بازمانده‌اند ، را شناسایی کرده و جذب می کند .

خیرجوئی ‌با تاکید ب اینکه برای جذب کودکان کار در تلاشیم تا از ظرفیت سازمان‌های مردم ‌نهاد و خانه‌های کودک استفاده کنیم تا متناسب با قوانین و ضوابط آموزش و پرورش رسالت تعلیم و تربیت را اجرایی کنیم خاطر نشان کرد: دلایلی که مانع از حضور کودکان در مدارس می‌شود را آسیب‌شناسی کرده و بر اساس آن زمینه‌های لازم برای حضور کودکان در مدارس را فراهم خواهیم کرد .

صادق عزتی معاون آموزش ابتدایی  آموزش و پرورش سلماس نیز در گفت و گو با ایسنا گفت: مسائل مربوط به بازماندگان از تحصیل و راهکارهای جذب آنان، آنچنان چند بعدی و منوط به عوامل متعدد است که نمی‌توان با دستورالعمل‌های کلی و یکسان تمام بازماندگان از تحصیل اعم از دختر و پسر و معلولین را در تمام نقاط منطقه پوشش داد .

وی افزود: همچنان‌که در نقاط عشایری آداب و رسوم فرهنگی بیش از هر عامل دیگری موجب پیشگیری والدین از ادامه تحصیل فرزندان و به‌خصوص دخترانشان می‌شود، در نقاط روستایی و شهری مسائل اقتصادی، عامل پررنگ‌تر و مهم‌تری محسوب می‌گردد .

عزتی اظهار کرد: معلولین نیز اساساً کمترین حمایت را در زمینه‌های مختلف و به‌طور خاص آموزش از سیستم دولتی دریافت می‌کنند و نیازمند ارائه امکانات ویژه برای حضور در سیستم آموزشی و ادامه تحصیل هستند .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.