رحیم حب نقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طی هماهنگی های انجام شده بین مدیریت اداره همکاری های علمی بین المللی دانشگاه ارومیه با دانشگاه های کشور آلمان، دوره پسا دکترای «کارآفرینی و مدیریت کسب و کار» در دانشگاه ارومیه راه اندازی می شود، افزود: این دوره با مشارکت دانشگاه برلین با دانشگاه ارومیه در قالب ارایه برنامه حرفه محور در ایران برگزار می شود و دفاع از دوره در کشور آلمان انجام خواهد شد.
وی افزود: مدیریت پایدار، کارآفرینی و هوش بازار با تکیه بر کسب و کارهای کوچک و متوسط (SME) از محورهای مهارتی متقاضیان است که پس از گذراندن دوره، قادر خواهند بود در این حوزه به کار گیرند.
وی هدف از اینگونه برنامه ها را استفاده از تجربیات موفق جهانی در راه اندازی کسب و کارهای دانش بنیان دانست و گفت: یکی از چشم اندازهای دانشگاه ارومیه، تربیت فارغ التحصیلان بازار محور و کارآفرین است.
رییس دانشگاه ارومیه همچنین از آمادگی طرف آلمانی برای راه اندازی یک مدرسه عالی تجارت (Business School) در منطقه آزاد تجاری ماکو خبر داد و اضافه کرد: دانشگاه «FHM» آلمان، در رتبه بندی مدارس عالی تجارت در کشور آلمان، در رده سوم قرار گرفته و حدود 98 درصد از فارغ التحصیلان آن پس از گذشت 2 سال از فارغ التحصیلی، جذب بازار کار شده یا ادامه تحصیل داده اند.
وی ادامه داد: همچنین مجوز برگزاری آزمون آلمانی TELC در ارومیه به عنوان مرکز انحصاری شمالغرب کشور به تصویب رسیده است و پس از اتمام مراحل اداری آن، فراخوان آزمون اعلام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، پیش از این نیز دوره دکتری Split Site در رشته DBA با دانشگاه ارومیه و Anglo-German Doctoral School (AGDS آلمان طی توافق نامه رسمی ایجاد شده بود.
دانشگاه ارومیه یکی از 81 دانشگاه جامع کشور محسوب می شود و بیش از 13 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
3214/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.