حنیف سلامت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای مقاوم سازی این تعداد مسکن روستایی که پس از تشکیل پرونده و ترسیم نقشه های موردنیاز به بانک های عامل معرفی شده اند، بیش از 150 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی ادامه داد: سهمیه امسال مقاوم سازی خانه های روستایی مهاباد، 920 واحد مسکن بوده که برای تحقق این امر 230 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
وی اضافه کرد: به صاحبان هر واحد روستایی برای مقاوم سازی و بازسازی واحدهای مسکونی خود 250 میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت 15 ساله اهدا می شود.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مهاباد با اشاره به اینکه کار مقاوم سازی و نوسازی مساکن روستایی در مهاباد از سال 1384 آغاز شده است، بیان کرد: پنج هزار و 229 واحد از مجموع 15 هزار و 146 واحد مسکن روستایی واجد شرایط مقاوم سازی، تاکنون نوسازی شده است.
سلامت با اشاره به اینکه یکی از عمده ترین وظایف این بنیاد بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی است، اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح احداث مسکن مقاوم و بادوام روستایی، حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تامین مسکن متناسب با نیاز روستایی از جنبه تقویت زیباشناسی سیمای روستایی است.
به گزارش ایرنا، طرح بهسازی مسکن روستایی، توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با هدف بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی و ارتقای سطح ایمنی، بهداشتی، رفاه و آسایش مسکن روستایی اجرا می شود.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و دارای 192 روستا در 2 بخش مرکزی و خلیفان است.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.