محمود بدلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای طرح آسفالت مسیر روستایی بیش از 11 هزار خانوار روستایی از مسیر مناسب برای رفت و آمد برخوردار شدند.
وی ادامه داد: با این آمار تاکنون 2 میلیون و 800 هزار مترمربع مسیر روستایی با استفاده از قیر یارانه ای آسفالت شده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 46 هزار تُن قیر یارانه ای برای اجرای این طرح ها به آذربایجان غربی اختصاص یافته است، اعلام کرد: برای این امر بیش از 240 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه بهسازی مسیرهای ارتباطی در راستای توسعه متوازن مورد تاکید دولت است، بیان کرد: اجرای طرح هایی از جمله مقاوم سازی روستایی و طرح های هادی از ضرورت های محرومیت زدایی به شمار می رود.
بدلی با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی روستایی از دیگر اقدامات موثر دولت در آبادانی روستاهاست، اظهار داشت: این طرح با تلاش مسوولان و توجه ویژه دولت تدبیر و امید در 586 روستای این استان اجرایی شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل بند، آماده سازی اراضی پیش بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار انجام می شود.
به گزارش ایرنا در مجموع 2 هزار و 725 روستای دارای سکنه در آذربایجان غربی وجود دارد که 2 هزار و 200 روستا از آنها بالای 20 خانوار بوده و نقشه طرح هادی در همه این روستاها اجرا شده است؛ طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می گیرد.
پایه چنین طرح هایی در کشور از سال 1362 هجری شمسی و تحت عنوان روان بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به اجرا گذاشته شد و در سال های بعد به خصوص از سال 1366 هجری شمسی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پیگیری شد.
تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در طرح های مذکور است.
این استان مرزی دارای سه میلیون و 265 هزار نفر جمعیت است که 34.6 درصد از آن در مناطق روستایی و 65.4 درصد در مناطق شهری سکونت دارند.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.