به گزارش ایرنا «ولی تیموری» روز یکشنبه در دومین جلسه ستاد تسهیلات خدمات سفر آذربایجان غربی افزود: تردد گردشگران و مسافران خارجی از مرزهای آذربایجان غربی بسیار چشمگیر است و این استان می تواند از این فرصت به نحو قابل توجهی بهره گرفته و با سرمایه گذاری و برنامه ریزی های مناسب به یک مقصد گردشگری تبدیل شود.
وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار سازمان گردشگری هر گردشگر در جنوب غربی آسیا به عنوان کم هزینه ترین مقصد گردشگری یکهزار و 350 دلار هزینه می کند، افزود: این در حالی است که مشکلاتی برای فروش نفت وجود دارد.
«تیموری» با بیان اینکه باید یک نگاه اقتصادی به موضوع نوروز و سفرهای نوروزی داشت، افزود: بخش گردشگری یکی از سرمایه گذاری های زودبازده است و با صرف سرمایه اندکی می توان در این بخش اشتغال ایجاد کرد.
وی هدف اصلی از فعالیت های ستاد خدمات سفر را ایجاد رضایت در گردشگران و مسافران بیان کرد و گفت: 22 دستگاه کشوری برای جلب رضایت و ارائه خدمات به مردم و مسافران در ایام تعطیلات نوروز فعال هستند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: نوروزگاه های استان باید فرصتی برای نمایش تاریخ و فرهنگ منطقه به مسافران و شهروندان باشد و برنامه ریزی مدون برای این هدف لازم است.
«پیمان آرامون» در دومین جلسه ستاد خدمات سفر آذربایجان غربی افزود: صنعت گردشگری زودبازده و کم هزینه است و این استان دارای ظرفیت های بالایی در جذب گردشگران می باشد.
وی با اشاره به مصوبه های دومین ستاد تسهیلات سفر آذربایجان غربی گفت: لازم است تا ستاد تسهیلات سفر برنامه ای برای راهیان نور در این بخش داشته باشد زیرا آمار قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: ظرفیت راه آهن باید به بهترین نحوی در استان مورد استفاده قرار گیرد و باید بتوان از لیزینگ سفر (تسهیلات بانکی) استفاده شده و موج های جدیدی برای سفرهای کوتاه مدت شهروندان تدارک دیده شود.
وی با بیان اینکه نظرخواهی از میهمانان نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد، افزود: سامانه ای پیامکی باید وجود داشته باشد تا مهمانان نقاط ضعف استان را در پذیرایی بیان کنند.
وی همچنین از پلیس راه و راهور خواست تا در مبادی ورودی شهرها معاینه های خودروهای سبک و سنگین را کنترل کنند زیرا آمار موجود نشان می دهد 70 تا 90 افرادی که دچار تصادف و حادثه در جاده های استان می شوند، بومی هستند و این بیانگر این است که در بحث نظارت ها نباید تعارف کرد.
به گزارش ایرنا معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور روز یکشنبه با هدف شرکت در جمع نمایندگان بخش گردشگری آذربایجان غربی، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، چهار محال و بختیاری، کهگلویه و بویر احمد و زنجان در نخستین نشست توسعه گردشگری استان‌های غرب کشور در ارومیه حضور یافت.
بازدید از بخش سیلوانای ارومیه، برخی مناطق تاریخی این شهرستان، دیدار با استاندار آذربایجان غربی، حضور در جمع صاحبان دفاتر گردشگری و آژانس های مسافرتی و حضور در دومین جلسه ستاد تسهیلات خدمات سفر آذربایجان غربی از برنامه های این سفر بود.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.