میر اشکان مهدوی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در 26 روستای دارای دهیاری بخش وزینه که در مجموع دارای 90 شهید بودند، انجام شده است.
وی بیان کرد: یکی از ماندگارترین اقدامات به منظور زنده نگه داشتن یاد شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نامگذاری معابر یا ساخت تابلوهایی مزین به نام مبارک آنهاست.
وی اظهار داشت: این بخشداری امسال مشخصات جمعیتی به همراه تعداد شهدای هر روستا را در لیست هایی گردآوری کرده است که پس از آماده شدن در ورودی روستای محل سکونت آن شهدای معظم نصب می شود.
وی اضافه کرد: این تابلوها با طرح‌های گرافیکی یکسان تهیه شده و نام، نام خانوادگی، بیوگرافی و تصویر هر شهید در آن قید می‌شود تا شکل و محتوای آنها در همه مکان‌ها یکسان باشد.
مهدوی نیا گفت: بخش وزینه یکی از مناطق شهید پرور و انقلابی کشور به شمار می رود که هنوز درب شهادت در بسیاری از روستاهای آن همچنان گشوده است.
وی اضافه کرد: نلاس با 14 شهید، روستای داود آباد با 16 شهید، دولتوی آلواتان با هشت شهید، هه لوی با 6 شهید، گومان با چهار شهید، بناوه با چهار شهید از جمله روستاهای این بخش به شمار می روند.
بخشدار وزینه با بیان اینکه امسال 10 یادواره در سطح این بخش برگزار شده است، گفت: برگزاری یادواره شهدا اثر زیادی در زنده نگهداشتن یاد و نام این شهیدان سرفراز دارد.
به گزارش ایرنا سردشت دارای 2 بخش مرکزی و وزینه با جمعیت 120 هزار نفر است که در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و 853 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
سردشت هم مرز با کشور عراق واقع شده است و در طول دوران دفاع مقدس یکی از مناطق عملیاتی بود.
7562/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.