یک تولید کننده  ملی صنایع تبدیلی و تکمیلی دامی گفت: موانع موجود در مراودات مالی مشکل اصلی صادر کنندگان استان است.

رامین میر نجمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: موانع در مراودات مالی  به دلیل تحریم ها و در بخشی بدلیل کم کاری  دولت با کشورهایی  که بازار فروش و محصولات تولیدی کشور هستند عمده مشکل تولید کنندگان استان در صادرات محصولات تولیدی خود است.

این تولید کننده برتر ملی بااشاره به نحوه آغاز فعالیت خود تصریح کرد: از سال 47 و از  20 سالگی  و با تعداد چند کندوی زنبور عسل  مشغول به کار زنبور داری  شده و از سال 72 با همکاری دیگر زنبور داران استان و منطقه کار بسته بندی و تولید فرآورده های عسل را آغاز کرده و در حال حاضر چندین بار تولید کننده برتر استانی و ملی در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی دامی شدم.

وی با اشاره به اینکه صنعت عسل در آذربایجان غربی باید برند سازی شود خاطر نشان کرد:  نباید به تولید و بسته بندی ساده  عسل اکتفا کرد، بلکه باید با استفاده از روش های نوین کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات، به روز که مورد نیاز بازار است را تولید کنیم.

میر نجمی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد کندوی زنبور عسل  خود را به  2 هزار کندو رسانده است اظهار کرد: در کنار زنبور داری و تولید عسل  واحد تولیدی  با ظرفیت بسته بندی سالانه 450 تن نیز راه اندازی کرده است که به طور مستقیم 40 نفر و برای 500نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی ایجاد شده است.

این تولید کننده برتر ملی یاد آور شد: متاسفانه حمایت دولت  از تولید کنندگان  در امر تسهیل امور اداری  در بحث کشاورزی قرار دادی بسیار ضعیف است اگر حمایت ها افزایش یابد توانایی این را داریم که  1500 زنبوردار استانهای آذربایجان شرقی، خوزستان و کردستان را تحت پوشش قرار داده و محصولات آنها را پیش خرید بکنیم.

میر نجمی با اشاره به اینکه با استفاده از دانش های نوین و سرمایه بخش خصوصی می توان چندین محصول  جدید از عسل تولید کرد افزود: تولید پودر عسل، عسل پوروبیوتیک  و عصاره عسل از جمله برنامه های آتی این واحد برای رونق بازار عسل و به طبع آن ارز آوری است، چرا که بازار های اروپایی مقصد مناسب برای صادرات این گونه محصولات  فرآوری شده هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر محصول عسل تولیدی  این واحد علاوه بر اینکه به سراسر کشور صادر می شود به کشور های همچون عمان، قطر، چین و عراق نیز صادر می شود که در صورت تولید پودر عسل به اروپا نیز صادرات خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار 10 میلیون دیابتی در کشور شناسایی شده است افزود: در صورت تولید انبوه  پودر عسل این محصول  به دلیل نداشتن مضرات شکر می تواند جایگزین شکر شود.

میرنجمی به کاربردهای دیگر پودر عسل در صنعت اشاره کرد و گفت: سالانه مقدار قابل توجهی از نان در کشور بیات و به هدر می رود در صورت استفاده از پودر عسل در خمیر نان از هدر رفت وبیاتی سریع نان جلو گیری خواهد شد.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.