مدیرکل گمرک زمینی بازرگان گفت: ترخیص بخش اعظم کالاهای همراه مسافر تا 31 فروردین 98 آزاد اعلام شد.

علی نامدار در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی گفت: برای کمک به امر تولید در منطقه آزاد ماکو شیوه نامه جدید واردات مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان منطقه در گمرک تدوین شده است.

وی ادامه داد: طبق بخشنامه های صادره، طی هفته جاری کالاهای همراه مسافری روانه بازارهای منطقه آزاد ماکو می شود که موجب جذب بیش از پیش گردشگران خواهد شد و بازار ماکو رونق دوباره میگیرد.

جابر اکبرزاده مدیر پایانه مرز زمینی بازرگان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه این مرز یکی از پایانه های مهم زمینی۲۴ ساعته کشور محسوب میشود، گفت: در 11 ماه امسال 244 هزار و 683 دستگاه کامیون از این مرز تردد کرده است.

وی تصریح کرد: در این مدت از این مرز 109 هزار و 64 دستگاه کامیون از کشور خارج شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 2 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه همچنین با تاکید بر اینکه تردد کامیون ها در مسیر ایران - ترکیه در سال جاری 5 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است افزود: تردد یک میلیون و 239 هزار و 651 مسافر در 11 ماه گذشته از طریق این پایانه انجام شده است.

اکبر زاده بیان کرد: میانگین تردد روزانه مسافر از این مرز 3هزار و 757 نفر بوده که از کاهش 17 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته برخوردار است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.