جابر اکبرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بتن ریزی کف پارکینگ های ورودی مسافری، اجرای دیوار سنگی، عملیات ابنیه و بتن مسلح، اجرای گاردریل و اجرای پیاده رو محوطه از جمله اقدامات تکمیلی در پایانه مرزی بازرگان به شمار می رود.
وی اضافه کرد: اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این طرح 150 میلیارد ریال است.
وی بیان کرد: طبق آمار 11ماهه سال جاری روزانه سه هزار و 757 مسافر، 742 دستگاه کامیون و 24 دستگاه اتوبوس از پایانه مرزی بازرگان تردد می‌کند که رقم قابل توجهی بوده و این مرز را به مهمترین مرز زمینی آذربایجان غربی و حتی کشور تبدیل کرده است.
وی با بیان اینکه با اتمام این پروژه شاهد رونق ترانزیت کالا و ورود و خروج بیشتر مسافر خواهیم بود، بیان کرد: این پایانه مرزی به لحاظ قرار گرفتن در دروازه ورود به کشور باید از امکانات و جذابیت های خاصی برخوردار باشد که این کارهای عمرانی در این راستا صورت می گیرد.
به گزارش ایرنا پایانه مرزی بازرگان که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می رود، در فاصله یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع آذربایجان غربی قرار دارد؛ این گمرک در سال 1305 شمسی راه اندازی شده و تنها مرز 24 ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.
مرز بازرگان یکی از سه مرز آذربایجان غربی با ترکیه و پنج مرز رسمی آذربایجان غربی است؛ بازرگان در شمال آذربایجان غربی قرار دارد و پرترددترین مرز این استان به شمار می رود.
7132/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.