مهدی ثروت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پل مادر بر روی رودخانه بالیقچی چای احداث شده و موجب کاهش ترافیک در 2 سمت شرق و غرب شهر نقده می شود.
وی اضافه کرد: این پل 100 متر طول، 150 متر دیوار و یکهزار و 235 متر مربع عرشه دارد و در آن 350 عدد تیر قرار داده شده است.
به گفته وی پل مادر بزرگترین پل شهرستان نقده است و بهره برداری از آن به رفت و آمد شهری سرعت می بخشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه پل ولایت نقده در حال حاضر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: فاز نخست این پل در حال اجراست و سعی داریم تا پایان سال جاری با 55 میلیارد ریال هزینه به بهره برداری برسد.
شهردار نقده اظهار داشت: پل ولایت نقده تا سال 1394 فقط 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در چند سال اخیر با تلاش مسوولان فاز نخست آن در حال بهره برداری است.
وی بیان کرد: فاز نخست این پل به عرض 30 متر تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد تا رفت و آمد شهری به راحتی صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه پل ولایت روی رودخانه اصلی شهر قرار دارد، ادامه داد: حدود 20 میلیارد ریال اعتبار نیز برای اتمام و بهره برداری کامل این پل نیاز است تا رفت و آمد در مسیر کمربندی نقده به سهولت انجام شود.
به گزارش ایرنا شهرستان 127 هزار نفری نقده یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی بوده و در فاصله حدود 80 کیلومتری جنوب ‌شرق ارومیه واقع شده ‌است.
پل ولایت نقده 66 متر طول، هفت متر ارتفاع و 32 متر عرض داشته و در مسیر احداث کمربندی نقده قرار دارد و کار اجرایی آن از سال 1389 آغاز شده است.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.