علیرضا بقالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این متخلفان سه رشته تور زنده گیری پرندگان، تعدادی قفس و سایر آلات و ادوات کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه متخلفان با مشاهده ماموران از محل متواری شدند، افزود: با توجه به شواهد، قراین و مشهود بودن تخلف و همچنین بجاماندن یک دستگاه خودرو از این افراد، تلاش برای شناسایی و صدور حکم جلب برای آنان در اسرع وقت انجام می شود.
وی بیان کرد: در این ایام از سال مناطق کوهستانی شهرستان میاندوآب محل زاد آوری گونه های مختلف حیات وحش از جمله کبک است که با توجه به شرایط حساس این پرنده در این فصل، شاهد تخلفات سودجویانه بعضی از افراد با انگیزه زنده گیری این پرنده زیبا هستیم.
رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب با اشاره به اینکه گشت های ویژه و سیار این اداره در این فصل از سال تشدید می شود، اضافه کرد: نقش مشارکت جوامع محلی در امر پاسداری زیستگاه ها و نگاه مسوولانه عمومی به این مساله از سوی مردم از راه حل های اصلی مقابله با جلوگیری از شکار حیات وحش است.
به گزارش ایرنا، کبک از پرندگان زیبا و خوش آوازی است که به علت شکار بی رویه صیادان تعداد آن در بعضی از مناطق کاهش یافته است.
کبک را می توان در کویر، دامنه کوه و صخره مشاهده کرد؛ این پرنده زیبا از گیاهان شامل علف ها و دانه های آنها، برگ گیاهان و میوه بوته ها بر اساس فراوانی و دسترسی فصلی تغذیه می کند.
وسعت بالای مناطق و همپوشانی مناطق و زیستگاه‌های جانوری با مراکز جمعیتی میاندوآب از مهمترین عوامل در افزایش تخلف های شکار و صید در این مناطق به شمار می‌رود.
9871/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.