قادر ولی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 11 ماه گذشته 11 میلیارد ریال از طریق صندوق‌های صدقات، 13 میلیارد و 700 میلیون ریال از راه زکات مال، فطریه، کفاره مستحبات و کفاره به عنوان درآمد به صندوق کمیته امداد واریز شده است.
وی اضافه کرد:همچنین مبلغ 16 میلیون و 260 میلیون ریال به طور مستقیم از طرف خیران به کمیته امداد امام خمینی (ره) خوی اهدا شده است.
ولی نژاد اظهار داشت: این کمک ها در قالب طرح های خیریه شامل اکرام ایتام، محسنین، پرداخت صدقه، پرداخت کمک های ازدواج و جهیزیه و کمک های موردی بوده است.
مدیر کمیته امداد خوی بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه های کمیته امداد امام خمینی (ره)، توسعه استفاده از صندوق های الکترونیکی در راستای کمک به افراد نیازمند با استفاده از کارت های بانکی است.
وی ادامه داد: این صندوق ها که بیشتر در ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی نصب می شود، به شماره حساب این نهاد وصل است و به طور مستقیم در اختیار این نهاد حمایتی قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر پنج هزار و 500 خانوار مددجوی خوی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
کمیته امداد امام خمینی (ره) از نخستین نهادهایی است که پس از انقلاب شکوهمند اسلامی و با فرمان امام راحل در اسفند سال 57 راه اندازی شده است و برکت های آن با گذشت چندین دهه روز به روز برجسته تر می شود.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.