به گزارش ایرنا، مدیر اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ماکو روز شنبه در حاشیه اختتامیه این مسابقات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسابقات بین المللی سوپر ساباکی /سومین دوره مسابقات بین المللی جام طلایی منطقه آزاد ماکو/ با حضور بیش از 500 شرکت کننده از کشورهای افغانستان، استرالیا، هند، پاکستان، عراق، سوریه، ازبکستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، لبنان، روسیه و گرجستان و با همکاری فدراسیون هنر‌های رزمی برگزار شد.
حسین ولی زاده با بیان اینکه در این مسابقات 2 تیم از ایران و 2 تیم از منطقه آزاد ماکو شرکت کردند، ادامه داد: این مسابقات از هفت تا 11 اسفند در سالن ورزشی 2000 نفری حضرت ولیعصر (عج) منطقه آزاد ماکو برگزار شد.
وی اضافه کرد: این مسابقات در هشت استایل بادی کنتاکت، کیوکوشین، سمی کنتاکت، فول کنتاکت، هنر‌های فردی و گروهی (چوب، شمشیر، نانچیکو) دفاع شخصی کاتا و موزیکال کاتا در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان برگزار شد.
وی بیان کرد: در پایان این دوره از مسابقات در بخش های آقایان و بانوان در مجموع امتیازات تیمی، تیم‌های منطقه آزاد ماکو از جمهوری اسلامی ایران به مقام اول دست یافت و افغانستان و عراق به ترتیب دوم و سوم شدند.
به گزارش ایرنا، اولین دوره این مسابقات در ترکیه و دومین دوره آن نیز در کشورمان برگزار شده بود.
منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان است؛ مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
7132/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.