کامیار داهیم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این استان در ردیف استان های دارای زنجیره مرغ در کشور بوده و از نظر تولید مرغ جزو مناطق فعال و پیشتاز است.
وی اضافه کرد: در بین 750 واحد پرورش مرغ اعم از گوشتی، مادر، اجداد و تخم گذار هفت واحد پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک در آذربایجان غربی فعال است.
داهیم ادامه داد: این واحد‌ها با ظرفیت تولید 360 هزار قطعه جوجه در هر دوره پرورشی فعال است که استقبال خوبی از تولید آنها می شود.
وی بیان کرد: این واحد ها در شهرستان‌های ارومیه، مهاباد و نقده مستقر بوده و سالانه یک میلیون و 440 هزار قطعه جوجه تولید می‌کنند.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی هدف از تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک را ارتقا سطح بهداشت عمومی و مصرف کنندگان فراورده‌های خام دامی بیان و اضافه کرد: واحد‌های پرورشی ملزم به استفاده از دان بدون آنتی بیوتیک بوده و ارائه گواهی از کارخانه خوراک دارای پروانه بهداشتی مبنی بر عدم استفاده از آنتی بیوتیک در جیره غذایی است.
داهیم با اشاره به نظارت کامل این نهاد بر تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک بیان کرد: پرورش مرغ‌های بدون آنتی بیوتیک تحت نظارت این نهاد بوده و در طول دوره سه مرحله نمونه برداری از کبد و سینه و در کشتارگاه از مرغ کامل صورت گرفته و آزمایش‌های لازم نیز انجام می‌شود.
داهیم افزود: با اقدامات به‌ نژادی و بالا رفتن پتانسیل ژنتیکی، مرغ‌ها پس از 42 روز به وزن مناسب حدود 2 کیلوگرم می‌رسد.
وی گفت: مردم باید از مرغ‌های بسته‌بندی در مراکز عرضه مجاز استفاده و هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای روی بسته‌بندی دقت کنند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای بیش از 750 واحد مرغداری بوده که نیازهای داخل استان و استان های همجوار را تامین می کند.
7125/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.