جعفرصادق اسکندری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه انتخابات اتاق از ساعت 8 صبح آغاز شده و تا ساعت 18 امروز /یازدهم اسفندماه/ ادامه دارد، افزود: در صورت نیاز و استقبال رای دهندگان، آماده تمدید چند ساعته انتخابات هستیم.
وی با اشاره به وجود 2 هزار و 537 عضو اتاق بازرگانی ارومیه، در پاسخ به اینکه چرا از این تعداد 817 نفر حائز شرایط رای دادن هستند، بیان کرد: طبق قانون جدیدی که به تازگی اخذ شده، افراد حقیقی با 18 ماه سابقه فعالیت و شرکت های حقوقی با یک سال فعالیت حایز رای دادن شناخته شده اند.
وی ادامه داد: در هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی این قانون وجود نداشت و نزدیک به یکهزار و 100 نفر حایز شرایط رای دادن بودند.
اسکندری با اعلام اینکه 41 نفر نامزد نهایی در نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی ارومیه به رقابت می پردازند، گفت: در این دوره از انتخابات 51 نفر ثبت نام کرده بودند که از این بین صلاحیت 50 نفر محرز شد و 9 نفر نیز از حضور در انتخابات انصراف دادند.
وی با بیان اینکه 19 نفر در حوزه بازرگانی، 10 نفر صنعت، هشت نفر کشاورزی و چهار نفر در حوزه معدن از ارومیه به رقابت می پردازند، اظهار داشت: از این بین پنج نفر در صنعت، پنج نفر در حوزه بازرگانی، سه نفر در بخش کشاورزی و 2 نفر در حوزه معدن به عنوان هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه انتخاب خواهند شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در رابطه با دلیل اختصاص نیافتن صندوق اخذ رای در ماکو و پیرانشهر، توضیح داد: طبق قانون به مراکزی که کمتر از هفت هزار کارت بازرگانی داشته باشند، صندوق اخذ رای تعلق نمی گیرد.
به گزارش ایرنا، نهمین دوره انتخابات اتاق های بازرگانی همزمان در 34 مرکز کشور در حال برگزاری است.
3214/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.