رییس حوزه هنری آذربایجان غربی روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره استانی با همکاری شهرداری ارومیه به زبان های ترکی و فارسی در بخش آزاد با موضوع های مختلف و ویژه از جمله 'مسائل شهری و اخلاق و حقوق شهروندی' به ویژه فرهنگ آپارتمان نشینی، حمل و نقل عمومی، مدیریت پسماند و تفکیک زباله، پرداخت عوارض، آلودگی هوا و فضای سبز برگزار می شود.
احد هوشمند اضافه کرد: علاقه مندان می توانند آثار ادبی خود را تا 25 اسفند سال جاری به دبیرخانه این جشنواره در واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی در ارومیه ارسال کنند.
وی با اشاره به اینکه کانون طنز حوزه هنری استان از هشت سال پیش فعال است، بیان کرد: در چند سال گذشته نیز شب شعر طنز در ارومیه برگزار شده و شناسایی طنزپردازان برای تهیه بانک اطلاعاتی با موضوع طنز از اهداف این جشنواره است.
وی با بیان اینکه آذربایجان غربی از استان های مهم در حوزه شعر طنز است، ادامه داد: از کتاب شعر «لبخند آذربایجانی» در مراسم اختتامیه این جشنواره رونمایی می شود.
هوشمند گفت: نقل سوغات ارومیه و یکی از مهم ترین سوغات های آذربایجان غربی به شمار می رود و استفاده از عنوان «لبخند نقلی» برای این جشنواره بار معنایی نهفته فرهنگی دارد.
به گزارش ایرنا مراسم پایانی و معرفی نفرات برتر جشنواره شعر طنز« لبخند نُقلی » همزمان با اجرای سومین شب شعر طنز «چولپا» در اوایل اردیبهشت سال آینده برگزار می شود.
سعید سلیمان پور متخلص به بوالفضول الشعرا سرشناس ترین طنزپرداز معاصر آذربایجان غربی بوده و تاکنون کتاب های «خنده های فالش» و «واژه در دست تعمیر» از این شاعر منتشر شده است.
7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.