حجت الاسلام سیدسلمان ذاکر روز شنبه در گفت و‌ گو‌ با خبرنگار ایرنا افزود: «بیانیه گام دوم انقلاب» امید‌آفرینی کرده و ‌مهمتر از همه نقشه ای جامع برای رسیدن انقلاب و کشور به آینده را طراحی می کند.
وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب احکام سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بوده و در حقیقت این احکام باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد، گفت: این بیانیه از ویژگی های مختلفی برخوردار بوده و‌ عمده توجه آن به جوانان است.
وی اضافه کرد: دراین بیانیه تاکید شده جوانان باید گذشته را خوب بشناسند و سرگذشت 40 ساله انقلاب را تحلیل کنند و بدانند در 40 سال اخیر انقلاب چه فراز و‌نشیب هایی را طی کرده است و چگونه در مقابل استکبار مقاومت کرده و به عظمت و پیشرفت رسیده است.
نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی، شناخت دقیق گذشته را نخستین ویژگی « بیانیه گام دوم انقلاب» عنوان کرد و ادامه داد: با شناخت گذشته می توانیم مسیر آینده را طی کرده و به 40 سال بعدی برسیم.
وی آسیب شناسی گذشته را دومین ویژگی این بیانیه دانست و بیان کرد: با آسیب شناسی 40 سال گذشته عوامل و دلایل پیشرفت و برخی مشکلات مشخص شده و راهی هموار در برابر آینده گشوده می شود.
وی افزود: وجود 36 میلیون جوان و‌ هفت درصد ذخایر معدنی جهان در ایران جامعه را ملزم می سازد تا در راستای تحقق بخشیدن به این بیانیه اقدام به شناسایی ظرفیت ها و استعدادهای داخلی کرده و آنها را به فعلیت برساند.
حجت الاسلام ذاکر با بیان اینکه مبارزه با فساد و ایجاد عدالت از بندهای دیگر این بیانیه است، گفت: از میان بردن فاصله طبقاتی و ‌بهره مند ساختن تمام مردم از امکانات مساوی از تاکیدات مهم این بیانیه است.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب پس از 22 بهمن 1397 و وارد شدن انقلاب به چهل سالگی « بیانیه گام دوم انقلاب» را در هفت بند شامل علم و پژوهش، اقتصاد، معنویت و اخلاق، استقلال و آزادی، سبک زندگی اسلامی، حفظ عزت ملی، عدالت و ‌مبارزه با فساد مطرح کردند.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.