به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی روز پنجشنبه در این آیین که در سالن اجتماعات شهید رجایی فرمانداری بوکان برگزار شد با اشاره به اهمیت موسیقی سنتی، گفت: موسیقی دانشی غیرقابل ابطال است و بر دل ها می نشیند.
حجت‌الاسلام‌ ناصر خدایاری ادامه داد: صیانت از موسیقی سنتی و حمایت از آن به عنوان میراث فرهنگی از وظایف مهم ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می شود تا جلوی فراموشی آن گرفته شود.
وی افزود: همه ما وظیفه داریم که از میراث های فرهنگی همچون موسیقی سنتی حمایت کنیم و با اجرای اینگونه برنامه ها جلوی فراموشی موسیقی و دیگر هنرهای اصیل را در جامعه بگیریم.
حجت الاسلام خدایاری از کودکان و نوجوانان به عنوان سرمایه های ارزشمند کشور یاد کرد و گفت: کودکان بزرگ ترین سرمایه هر کشور به شمار می روند و باید سنت گذشتگان را به خوبی به آنان منتقل کنیم.
فرماندار بوکان نیز با اشاره به برگزاری سومین جشنواره منطقه ای آواز و موسیقی کودکان و نوجوان غرب کشور در این شهرستان اظهار داشت: موسیقی از حوزه های فرهنگی تاثیرگذار در نشاط جامعه است.
جمال خسروی با اشاره به پتانسیل های خوب بوکان در حوزه های مختلف به خصوص حوزه فرهنگ و هنر افزود: این شهرستان با وجود ظرفیت های بسیار خوب در حوزه های فرهنگی و هنری می تواند یک برند فرهنگی را در غرب کشور به خود اختصاص دهد.
وی با اشاره به موسیقی فاخر و اصیل ایرانی اضافه کرد: این موسیقی چیزهایی را که با زبان نمی توان بیان کرد را می تواند عرضه کند و قادر است حسی را در انسان زنده کند که هیچ وقت قابل بیان نیست.
خسروی در خصوص آثار ارسال شده به جشنواره موسیقی کودک و نوجوان گفت: هنرمندانی از41 شهرستان از آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند.
وی بیان کرد: 600 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که از این تعداد هیات داوری مجوز 150 اثر را جهت ورود به جشنواره صادر کرده است.
فرماندار بوکان اظهار داشت: از مجموع آثار ارسال شده 364 اثر در بخش تک نوازی، 182 اثر در بخش آواز و 26 اثر در گروه نوازی کودک و نوجوان است.
به گزارش ایرنا، آیین اختتامیه این جشنواره چهارم فرودین سال آینده به میزبانی بوکان برگزار می شود.
7510/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.