محمد اقوامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان جریمه برای 9 هزار و 845 فقره پرونده وارده در بخش کالا و خدمات در سال جاری صادر و این پرونده ها مختومه شده است.
وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 99 درصد پرونده های تشکیل شده در بخش کالا و خدمات مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: امسال 9 هزار و 900 فقره پرونده در بخش کالا و خدمات در استان تشکیل شده که تنها رسیدگی به 55 پرونده باقی مانده است.
وی ادامه داد: گران فروشی، درج نکردن قیمت، خرید و فروش بر خلاف ضوابط، عرضه خارج از شبکه و نگهداری و فروش کالای قاچاق مهم‌ترین تخلفات صنفی در بخش کالا و خدمات را تشکیل می‌دهد.
اقوامی افزود: شهروندان می توانند در صورت بروز تخلف، موارد را در سریع ترین زمان ممکن به ادارات صنعت، معدن و تجارت و بخش بازرسی این اداره کل گزارش دهند تا تخلف مورد نظر در شعب تعزیرات حکومتی رسیدگی شود.
وی ادامه داد: تخلف های بخش کالا و خدمات بیشتر در واحدهای صنفی و توزیعی اتفاق می افتد و اصناف می توانند با رعایت مقررات مرتبط به ویژه در حوزه درج قیمت و فروش با قیمت مصوب و مناسب، موجب کاهش بخش قابل توجهی از تعداد تخلف های این بخش شوند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت کنونی بازار گفت: این نهاد به صورت قاطع با متخلفان در بخش های مختلف به ویژه کالا و خدمات برخورد می کند.
اقوامی از اصناف خواست تا با رعایت انصاف، وضعیت اقشار کم درآمد جامعه را لحاظ کنند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از جمله استان های درگیر با معضل قاچاق کالا و ارز است و سالانه هزاران پرونده در این خصوص در تعزیرات حکومتی استان بررسی و حکم آن صادر می شود.
تخلفات مربوط به قاچاق کالا و همچنین تخلفات بخش های کالا و خدمات و بهداشت و درمان به شعبات تعزیرات حکومتی ارجاع می شود.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.