رئیس کمیته امداد امام خمینی ماکو از تخصیص 100 درصدی اعتبارات اشتغالزایی کمیته امداد این شهرستان در سالجاری خبرداد.

محمد محمدی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، با تاکید بر اینکه اعتقاد داریم فقر زشت ترین پدیده برای یک جامعه اسلامی و بزرگترین عامل سقوط است ، فقر در کنار ناامنی و اعتیاد را مثلث بحران یک جامعه دانست و  تصریح نمود: فقر عامل مهم در رخداد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

رئیس کمیته امداد ماکو با تاکید بر اینکه شهرستان ماکو جزء رتبه های برتر اشتغال زایی در بین کمیته امداد شهرستان های استان است، افزود: تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات اشتغالزایی در سال ۹۶ و ۹۷ با ۱۰۰ درصد رشد همراه بوده است.

وی بر اهمیت و ارزش کاری کمیته امداد امام خمینی رحمة الله علیه اشاره کرد و تصریح نمود: توانمند سازی،کار آفرینی و تحکیم بنیان خانواده از ماموریت مهم این نهاد است و با این رویکرد در تلاش هستیم فرهنگ مستمری بگیری را در جامعه به فرهنگ کار و تلاش تبدیل نموده و شان و منزلت خانواده ها با ارائه خدمات ارتقاء یابد.

محمد نژاد در ادامه به نقش کمیته امداد در تقویت تولید و در نهایت اقتصاد جامعه تاکید کرد و گفت: از طریق ایجاد اشتغال و کارآفرینی توانستیم در اقتصاد ملی نقش ایفا کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ماکو با اشاره به اینکه تمام کمک های نقدی و غیرنقدی اعطایی از سوی خیرین به کمیته امداد تا ریال آخر در خود شهرستان ماکو و برای نیازمندان این شهرستان هزینه می شود، افزود: اجازه نداریم حتی یک ریالی از این اعطایی ها را برای سایر شهرها هزینه شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ماهانه ۸۴۸ میلیون تومان مستمری به مددجویان در ماکو پرداخت می شود، تاکید کرد: سالانه حدود یک میلیارد و ۱۷۶ میلیون تومان توسط کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماکو به مستمری بگیران این نهاد پرداخت میشود.

محمد نژاد در تشریح نتایج قرار داد منعقد شده بین منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با کمیته امداد امام خمینی استان گفت: تخصیص یک درصدی درآمد حاصله از عوارض اخذ شده توسط منطقه آزاد ماکو به کمیته امداد و بهزیستی به سه شهرستان ماکو، شوط و پلدشت، شناسایی حلقه های مفقودی زنجیره‌های تولید در منطقه آزاد ماکو توسط اندیشکده علمی منطقه آزاد و طراحی ۳ طرح توجیهی با زنجیره تولیدی کامل برای سه شهرستان و پیشنهاد این طرح برای کمیته امداد کشور و همچنین مساعدت ۳۰۰ میلیون تومانی سازمان منطقه آزاد ماکو به دانش آموزان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد و کمک ۵۰۰ تومانی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو در بحث مسکن مددجویی سه شهرستان برای کمیته امداد و بهزیستی به صورت بلاعوض از جمله آنها هستند.

محمدنژاد تحول در بخش سلامت و درمان را از دیگر فعالیت های کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماکو یاد کرد و گفت: مددجویان کمیته امداد در بخش شهری تنها ۶ درصد و در بخش روستاییان ۳ درصد هزینه ها را ملزم به پرداخت هستند که این الزام در سایه کمیته امداد ماکو رفع شده و به صورت کاملا رایگان درمان می شوند.

وی همچنین از برگزاری مراسمات احسان و نیکوکاری در شهرستان ماکو خبر داد و افزود: روز چهارشنبه با توزیع ۱۵ هزار پاکت مخصوص جشن نیکوکاری در مدارس و روز پنجشنبه در پایگاه های نیکوکاری در سطح شهر و روز جمعه در مسجد و نماز جمعه پایگاه ثابت جمع آوری نذورات خواهیم داشت.

محمدنژاد با بیان اینکه در حال حاضر 193 یتیم و 365 فرزند خانواده بی بضاعت در قالب طرح های اکرام ایتام و محسنین تحت حمایت این نهاد هستند اضافه کرد: 978 خیّر این شهرستان در 11 ماه سال جاری 5 میلیارد و 960 میلیون ریال در طرح اکرام ایتام و محسنین کمک کردند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ماکو بیان کرد: رفع مشکلات ایتام در زمینه تامین مخارج زندگی، ازدواج، اشتغال، تحصیل و درمان ایتام از جمله مواردی است که توسط حامیان انجام می شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.