عزیز سهندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان کمک های خیّران نسبت به زمان مشابه سال گذشته، بیش از 34 درصد رشد داشته است.
وی اظهار داشت: 240 هزار خیّر و 240 موسسه خیریه با این نهاد حمایتی در استان همکاری دارند و به حمایت از نیازمندان و ایتام تحت پوشش کمیته امداد مشغول هستند.
وی ادامه داد: موسسه خیریه بوتراب بزرگترین موسسه خیریه کشور با این نهاد همکاری تنگاتنگ دارد و تاکنون 2 هزار یتیم و یکهزار و 500 مادر ایتام را تحت پوشش قرار داده است.
وی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی در حمایت از ایتام و مادران ایتام رتبه برتر کشور را دارد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: در طول ماه جاری 920 نفر از زنان سرپرست خانوار و دختران بازمانده از تحصیل تحت حمایت این نهاد در قالب اردوهای زیارتی و طرح شوق زیارت به مشهد مقدس و عتبات عالیات اعزام می‌شوند.
سهندی ادامه داد: هدف از اجرای طرح شوق زیارت و برگزاری اردوهای زیارتی تقویت معنویت، ایجاد نشاط معنوی و تقویت روحیه خودباوری مددجویان خانواده های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) است.
وی بیان کرد: در سال جاری چهار هزار و 352 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان‌غربی با هزینه بیش از 13 میلیارد ریال در قالب طرح شوق زیارت و اردوهای زیارتی به شهرهای مشهد، قم و عتبات عالیات اعزام شده‌اند.
وی تاکید کرد: تمام تلاش این نهاد حمایتی ارتقای سطح رفاه خانواده های تحت حمایت و کمک به رفع مشکلات آنهاست و از هر فرصتی برای رسیدن به این هدف استفاده می کنیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه پرداخت مستمری یکی از بخش های فعالیت این نهاد است، افزود: علاوه بر پرداخت مستمری، کمک های حمایتی شامل پرداخت جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به زوج های تحت پوشش، کمک هزینه تحصیلی برای دانش آموزان و دانشجویان، وام های اشتغال، اکرام ایتام، اطعام نیازمندان و اختصاص کمک هزینه های خرید در ایام مختلف سال انجام می شود.
به گزارش ایرنا، 54 هزارخانوار مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی هستند.
کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفندماه سال 1357 فعالیت خود را با فرمان امام راحل برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آنها از طریق دریافت کمک های مردمی آغاز کرد و 38 سال از فعالیت این نهاد می گذرد.
در سال های نخست، وظیفه این نهاد تنها کمک مادی به مددجویان و متقاضیان بود ولی در سال های اخیر، وظایف دیگری نیز به این نهاد محول شده که ارائه کمک های مشاوره ای بخشی از این وظایف است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.